Audi machnęło rekord na Nurburgringu. Pięć cylindrów dowiozło temat

Przed Wami nowy król wśród najszybszych kompaktów na Nurburgringu. Odświeżone Audi RS3 pokonało zielone piekło w nieco ponad siedem i pół minuty.

  • Audi RS3 2025 zdobyło tytuł najszybszego kompaktowego samochodu na Nurburgringu
  • Niemcy wykręcili świetny czas
  • Do tej pory na czele tego segmentu stało BMW M2

Marka z Ingolstadt ma powody do radości. Audi RS3 2025 stanęło właśnie na najwyższym stopniu podium. Niemcy wysłali flagową wersję swojego kompaktowego auta na Nurburgring, gdzie udało im się osiągnąć świetny czas - liczącą ponad 20,6 kilometra pętlę pokonali w 7:33.12 minuty.

Wiecie dlaczego ten wynik jest imponujący? RS3 ścięło aż 5 sekund z czasu BMW M2, uznawanego za jedno z lepszych małych aut na tym torze.

Audi RS3 2025 zyska szereg modyfikacji

Na Nurburgring wysłano odświeżony model, aczkolwiek jeszcze w maskowaniu. Nie kryje ono w zasadzie zbyt wielu rzeczy. Widać tutaj odświeżony pas przedni i nowe światła. Z tyłu także zaszło kilka większych zmian w oświetleniu.

Kluczowe są jednak nowości w układzie jezdnym. Audi jeszcze nie chwali się tutaj dokładnymi danymi, ale możemy liczyć na to, że działanie dyferencjałów zoptymalizowano i wyostrzono. Pod maską niezmiennie drzemie 5-cylindrowa jednostka 2.5 TFSI, która generuje około 400-420 KM. To czyni RS3 jednym z najmocniejszych "klasycznych" kompaktów na rynku - obok Mercedesa-AMG A45S.

Kliknij tutaj, aby zobaczyć całe okrążenie Audi RS3 na Nurburgringu - WIDEO

Auto, które pobiło rekord, uzbrojono w opony Pirelli P Zero Trofeo R i w hamulce ceramiczne. Te oczywiście dostępne są i będą też w sprzedawanym w salonach aucie. Audi podkreśla kluczową rolę nowego adaptacyjnego zawieszenia, dopasowanego do wymagań Nurburgringu. To zapewne będzie specjalny tryb, wzorem tego z Golfa R i Golfa GTI Clubsporta. Za kierownicę Audi RS3 2025 wsiadł Frank Stippler, kierowca rozwojowy i doświadczalny marki.

Audi RS3 2025 nurburgring

Władze Audi podkreślają, że w RS3 drzemie jeszcze dużo potencjału

Wersja po liftingu ma go wykorzystać w maksymalnym stopniu. To bez wątpienia będzie gratką dla fanów marki, ceniących sobie charakterystykę pięciocylindrowej jednostki spalinowej. Warto też cieszyć się nią, gdyż jej przyszłość może być dość krótka. A prawda jest taka, że to wciąż jeden z najlepiej brzmiących silników na rynku - nawet pomimo wytłumienia filtrem GPF i nowymi normami stawianymi przez regulatorów.