Audi na gaz, czyli A4 Avant i A5 Sportback w wersji G-Tron
Choć nazwa sugeruje kosmiczne powiązania, to jednak w tych modelach Audi zastosowano zdecydowanie bardziej przyziemne, na nawet ziemne rozwiązania.
Konkretnie gaz ziemny - ekologiczne i popularne w wielu krajach paliwo. Audi od dłuższego czasu uzupełnia ofertę poszczególnych modeli o odmiany G-Tron, czyli fabryczne zasilane CNG. W przypadku A4 Avant i A5 Sportback pokuszono się o kilka nowinek technologicznych, które ułatwiają korzystanie z takiej formy zasilania.
Bazą została jednostka 2.0 TFSI, którą delikatnie osłabiono - generuje ona 170 koni mechanicznych i 270 Nm momentu obrotowego. Według zapewnień Audi sprint do setki ma zajmować około 8,5 sekundy. Całkiem nieźle, zwłaszcza, że zasięg wersji G-Tron ma wynosić nawet 950 kilometrów, zakładając, że wykorzystamy cały zapas gazu i paliwa. Przy ciśnieniu spadającym w zbiornikach do 10 bar system automatycznie przełącza zasilanie na benzynę.
Zbiorniki na gaz ziemny ulokowano w tylnej części nadwozia nad zawieszeniem. Są to butle, które mieszczą do 19 kilogramów CNG pod ciśnieniem 200 bar. Wykonano je ze wzmacnianych włóknem węglowych polimerów, dzięki czemu cechują się wysoką wytrzymałością oraz stosunkowo niską masą.
Oczywiście jak to w przypadku zasilania gazem, pojemność bagażnika uległa - delikatnie mówiąc - pogorszeniu. A4 mieści 415 litrów bagażu, zaś A5 Sportback 390 litrów. Oficjalna premiera wersji G-Tron nastąpi podczas salonu samochodowego we Frankfurcie.