Audi ma problem z jakością. Raporty nie zostawiają na nich suchej nitki
Audi ma problem, które jest w dużej mierze świadome. Nie zmienia to jednak faktu, że niemiecką markę czeka sporo pracy. W raporcie J.D. Power to właśnie "cztery pierścienie" zebrały najniższe noty od użytkowników.
- Audi jest najniżej notowaną marką w raporcie J.D. Power
- Niemiecka firma ma wiele mniejszych i większych problemów technicznych
- Raport J.D. Power nie skupia się wyłącznie na awaryjności, uwzględnia także zadowolenie klientów z auta, obsługi i z działania systemów
Jedno jest pewne - marka z Ingolstadt ma przed sobą bardzo dużo pracy. Audi jest w pełni świadome faktu, że nieco zagubiło się w swoich działaniach. Niemiecka firma postawiła na kontrowersyjny design, zwłaszcza kokpitów, a także na specyficzne tworzywa. Te są gorsze niż w starszych autach, co potwierdzają przedstawiciele tej marki. Obiecują poprawę - ale ta musi przyjść szybciej, niż później.
Idealnie pokazuje to amerykański raport J.D. Power. Według niego właściciele nowych Audi nie są zadowoleni ze swoich samochodów. Co jest tutaj problemem?
Audi walczy nie tylko z problemami technicznymi. Klienci nie doceniają także projektu wnętrza i ergonomii obsługi
W raporcie J.D. Power pod uwagę bierze się wiele kluczowych kwestii. Amerykańska firma przepytała 92,694 osoby, które zakupiły lub leasingowały nowy samochód w okresie czerwiec 2024 - maj 2025. Wnioski są naprawdę zaskakujące, gdyż cztery pierścienie zamykają listę z liczbą 269 zgłoszonych problemów na 100 samochodów.
Co ciekawe Niemcy uplasowali się za Volvo, Volkswagenem a nawet za... Chryslerem. Wśród zgłaszanych usterek pojawiały się głównie problemy z działaniem elektroniki pokładowej i oprogramowania. Do tego wiele osób uskarża się tutaj na nieintuicyjną obsługę, mnogość błyszczących plastików i zagmatwany software.
Co ciekawe w tym samym raporcie dość kiepsko wypadła także Mazda, która niegdyś tutaj królowała. Z kolei marką stojącą wysoko na czele jest... Jaguar. Być może pomogło w tym wstrzymanie sprzedaży nowych samochodów. Najlepsze pozycje przypadły Lexusowi, Nissanowi, Hyundaiowi, Chervoletowi i między innymi Jeepowi.
Audi szykuje rewolucję
Niemcy zapowiadają wielkie zmiany. Przede wszystkim czeka nas rewolucja w designie, którą zapowiada Massimo Frascella, nowy szef stylistów marki. Spod jego ręki wyszedł między innymi obecny Land Rover Defender. Frascella chce powrotu prostoty i mniej skomplikowanych linii, którymi cechują się auta tworzone za czasów Marca Lichte.
Nowości pojawią się także we wnętrzu - dostaniemy prostsze kokpity, lepsze tworzywa i bardziej intuicyjną obsługę. Oby to był właściwy kierunek zmian w tej marce.