Pamiętacie Audi AI:ME? To może być nowe Audi Q2 E-Tron

Audi Q2 to obecnie mały SUV, pozycjonowany w marce gdzieś pomiędzy segmentem B i C. W przyszłości będzie to jednak kompaktowy elektryk bazujący na platformie MEB, nawiązujący wizualnie do konceptu AI:ME.

Audi od lat dość wiernie odzwierciedla swoje studyjne auta w produkcyjnym wydaniu. Spójrzcie na model Q4 E-Tron czy E-Tron GT. To samo tyczy się nadchodzącego A6 E-Tron - tutaj także możemy spodziewać się niewielkich zmian w seryjnie produkowanym samochodzie. Jak pewnie zauważyliście większość prototypów tej marki stała się autami dostępnymi już w salonach. Jeden model stoi jednak pod znakiem zapytania - to model AI:ME, który ma szanse stać się Audi Q2 E-Tron.

Audi Q2 E-Tron Audi Q2 E-Tron

Audi Q2 E-Tron byłoby idealnym "otwieraczem" oferty

Spójrzcie na to w bardzo prosty sposób. Obecnie oferta elektrycznych Audi rozrasta się w ekspresowym tempie. Model Q4 E-Tron stał się kompaktowym przedstawicielem aut na prąd z czterema pierścieniami, plasując się poniżej "dużego" E-Trona. Pomiędzy te auta wpasuje się właśnie zapowiedziane A6 E-Tron, do którego dołączy też A4 E-Tron. Czy to oznacza, że rodzina jest w komplecie? Nic bardziej mylnego.

Audi Q4 E-Tron to wciąż kompaktowy SUV. Niemcom może więc brakować czegoś, co wpasowałoby się w gamie w miejsce modeli Q2 i A1, stanowiąc bazowy model na prąd. Tutaj właśnie swoje miejsce może znaleźć Audi Q2 E-Tron, bazujące wizualnie na modeli AI:ME, a będące plasowane jako crossover.

Pokazany w 2019 roku prototyp wykorzystał platformę MEB i był mocno spokrewniony z szykowanym wówczas Volkswagenem ID.3. Widać to w bryle, która jest równie pudełkowata i ma charakterystyczny krótki front.

Audi Q2 E-Tron będzie jednak sporą niespodzianką i nie wykorzysta platformy MEB

Niemcy zadziwiająco szybko chcą się wycofać z tej konstrukcji, zastępując ją nową platformą Trinity i używaną w topowych modelach PPE. W "roadmapie", którą Volkswagen przedstawił podczas Power Day, elektryczne Audi z segmentu B oznaczone jest w z datą premiery zaplanowaną na rok 2023. Jednocześnie wyraźnie widoczna jest tam adnotacja, że platformą ma być właśnie konstrukcja PPE.

Audi zajmując przestrzeń w segmencie B będzie chciało także uderzyć w dwie marki, które już szykują swoje "małe elektryczne crossovery". Mowa o Smarcie i MINI. Obie marki stawiają na elektryfikację w atrakcyjnym wizualnie wydaniu. W Ingolstadt uznano więc, że warto wepchnąć się na to podwórko z ciekawym i nieoczywistym wizualnie samochodem. Czy będzie to słuszna koncepcja? To pokaże czas.

Render został przygotowany przez zespół motor.es