Audi Q4 E-Tron debiutuje w maskowaniu, ale bez maskowania
Audi Q4 E-Tron zostało w zasadzie zaprezentowane. Choć teoretycznie auto wciąż nosi lekkie maskowanie, to jednak wiemy o nim w zasadzie wszystko.
Audi Q4 E-Tron to aktualnie najważniejszy dla marki z Ingolstadt samochód. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta - to SUV, do tego bazujący na nowej platformie MEB. Tak, to dokładnie ta sama konstrukcja, która stosowana jest w Volkswagenie ID.3 i ID.4. Ten kompaktowy elektryczny model Audi ma być kluczowym graczem i bestsellerem w swoim segmencie. Czy ma na to szansę? Patrząc na jego możliwości - jak najbardziej.
2021 Audi Q4 E-Tron - mały, ale duży
Na pierwszy rzut oka nowe Q4 E-Tron wygląda na nieco powiększonego kompaktowego SUV-a. Jest to jednak złudzenie, gdyż realnie auto oferuje przestrzeń na poziomie BMW X3, bijąc na głowę większe Q5. Bagażnik Audi Q4 E-Tron ma 523 litry pojemności, a po złożeniu tylnej kanapy zyskujemy aż 1489 litrów.
Imponująca ma być także ilość miejsca na tylnej kanapie. To efekt zastosowania platformy MEB, gdzie baterie są ukryte pod podłogą. Tym samym nie tylko zyskujemy więcej przestrzeni, ale też i większą użyteczność dzięki płaskiej powierzchni.
Stylistyka tego auta jest typowa dla Audi. ale jednocześnie nieco wyróżnia się na tle innych modeli. Jak? Wszystko za sprawą nieco bardziej "pękatej" bryły i detali, takich jak chociażby zaślepiony grill. Nie zabrakło też aerodynamicznych felg. Lampy są typowe dla tej marki - wąskie z przodu i łączące się w długi ledowy pas z tyłu.
Audi Q4 E-Tron ma też nowoczesne wnętrze
O stylistyce nie ma co mówić - jest nie tylko typowa dla Audi, ale także wiernie odzwierciedla zapowiedź z modelu studyjnego. W każdym egzemplarzu znajdą się cyfrowe wskaźniki i 10,1-calowy ekran multimediów. Opcjonalnie można go będzie zamienić na 11,6-calowy, największy w całej rodzinie Audi. Debiutuje tutaj także nowa kierownica z charakterystycznym środkiem.
Ponieważ skrzyni biegów w aucie elektrycznym fizycznie nie ma, wybierak kierunku jazdy mógł być całkowicie elektroniczny. Przeniesiono go na podwieszany element, co pozwoliło na wygospodarowanie dodatkowych schowków i miejsca na przydatne porty USB. Spokojnie, ładowarka indukcyjna oczywiście się tutaj pojawi.
Ciekawostką na pewno stanie się wyświetlacz HUD, którego obraz ma zapełniać obszar odpowiadający około 70-calowemu ekranowi. Dzięki starannie zaprojektowanej grafice i wysokiej jakości projektora zyskamy tutaj idealny wgląd w kluczowe informacje - takie jak dane z nawigacji, prędkość czy zasięg.
Tajemnicą pozostaje jedynie napęd
Można się jednak spodziewać, że Audi Q4 E-Tron korzystać będzie z wydajniejszych wariantów, czyli z baterii o pojemności 62 i 82 kWh. Tym samym topowy wariant powinien oferować ponad 500 kilometrów zasięgu.
A moc i napęd? Tutaj robi się ciekawie, gdyż najprawdopodobniej nie każdy egzemplarz będzie nosił przydomek quattro. Tym samym Q4 stanie się pierwszym tylnonapędowym Audi. Co za czasy, nieprawdaż? Według mojej opinii Niemcy postawią na 204-konny silnik elektryczny w bazowej wersji, 265-konny w mocniejszej i ponad 300-konny w topowej odmianie.