Audi Q4 e-tron. Elektryczny, kompaktowy, sportowy SUV

Audi stawia na elektryfikację. Model Q4 e-tron to zapowiedź usportowionej wersji modelu Q3.

Audi Q4 e-tron to kolejny pojazd studyjny, który w zasadzie jest gotowy do produkcji. Producent z Ingolstadt podkreśla, że w seryjnym aucie zmiany będą minimalne - zapewne chodzi o normalne klamki, drobne zmiany z przodu i z tyłu oraz normalne wnętrze. Model Q4 będzie wyróżniał się nieco bardziej sportową stylistyką od Q3. Większa liczba wyrazistych przetłoczeń oraz inaczej poprowadzona linia dachu mają być magnesem na klientów, którzy oczekują czegoś więcej od kompaktowego SUV-a.

Pod maską studyjnego Audi Q4 e-tron drzemie 301-konny napęd elektryczny, wykorzystujący silnik zamocowany na tylnej (oferujący 201 KM i 310 Nm) oraz na przedniej osi (100 KM, 150 Nm). Dzięki specjalnemu zgraniu pracy jednostek moc cały czas równomiernie generowana jest na przednich i tylnych kołach, co tworzy "elektryczny" napęd quattro. Przyspieszenie do 100 km/h ma wynosić 6,3 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 180 km/h.

Audi obiecuje, że w połączeniu z baterią o pojemności 82 kWh, Audi Q4 e-tron przejedzie do 450 kilometrów na jednym ładowaniu (według normy WLTP). Bateria od zera do 80% może być naładowana w 30 minut - wszystko za sprawą szybkiego ładowania.

Audi Q4 ma być też bardzo przestronne. Jego wymiary nie odstają bardzo od większego Q5. Tym samym samochód ten może przyciągnąć klientów modelu Q3 i Q5 - jedni docenią większe nadwozie, inni bardziej sportowy charakter. W gamie Audi Q4 oferowane będą także inne jednostki napędowe, w tym konwencjonalne benzyniaki i diesle. Co ciekawe gamę zasili też model RS Q3.

Audi Q4 e-tron trafi do sprzedaży pod koniec 2020 roku. Można się więc spodziewać, że produkcyjne Q4 zobaczymy nieco wcześniej.