Audi Q5 e-hybrid da Wam więcej mocy. Przejedzie 100 kilometrów na prądzie

Audi Q5 e-hybrid zapewni do 367 KM i 100 kilometrów zasięgu na prądzie. Sprawdzamy co oferuje nowa hybryda plug-in.

Audi Q5 e-hybrid dołącza do oferty nowego SUV-a z Ingolstadt. Klasyczna wersja i Sportback dostępne będą w dwóch wariantach mocy. Główne atuty? Wysoka wydajność układu napędowego, dobre osiągi i nawet 100 km zasięgu na prądzie za sprawą dużego akumulatora.

Audi Q5 e-hybrid. Co oferują nowe wersje?

Nowe Audi Q5 e-hybrid quattro oraz Audi Q5 Sportback e-hybrid quattro będą dostępne w wersjach o mocy 220 kW (299 KM) oraz 270 kW (367 KM). Oba modele korzystają z 2-litrowego silnika TFSI o mocy 185 kW (252 KM), który współpracuje z silnikiem elektrycznym.

W mocniejszej konfiguracji auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,1 sekundy. Słabszy wariant potrzebuje na to 6,2 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 250 km/h.

Zasięg na napędzie elektrycznym sięga nawet 100 km. To zasługa nowej baterii trakcyjnej. Jej pojemność netto wzrosła do 20,7 kWh netto (25,9 kWh brutto), co stanowi wzrost o około 45% względem poprzedniej generacji.

Dużo szybsze ładowanie AC, za to bez ładowania prądem stałym. Dlaczego? Tego nikt nie wie

Audi zastosowało zupełnie nową konstrukcję ogniw, które w modelu Q5 e-hybrid są ułożone dwupoziomowo. Nowy akumulator można ładować prądem zmiennym z mocą do 11 kW. Ładowanie do pełna trwa 2,5 godziny. Niestety, w odróżnieniu od mniejszych modeli na platformie MQB (np. Audi A3), Q5 nie obsługuje szybkiego ładowania prądem stałym.

Audi Q5 e-hybrid 2025

Rekuperacja to podstawa

Kierowcy mają do dyspozycji dwa tryby pracy: EV i Hybrid. W pierwszym auto porusza się wyłącznie na prądzie. W drugim system zarządza pracą obu silników, by zoptymalizować zużycie energii. Nowością jest możliwość wyboru docelowego poziomu naładowania akumulatora za pomocą cyfrowego suwaka.

Zwiększono też efektywność odzyskiwania energii. Siłę rekuperacji można ustawić w trzech poziomach za pomocą łopatek przy kierownicy. System automatycznie dostosowuje intensywność odzyskiwania energii na podstawie danych z nawigacji, nawet jeśli nie została aktywowana trasa. Maksymalna moc rekuperacji to 88 kW.

Bogatsze wyposażenie już w standardzie

Audi zdecydowało się na znaczące wzbogacenie wyposażenia standardowego. W wersji 220 kW znajdziemy m.in. sportowe zawieszenie S i trzystrefową klimatyzację. 3670-konna wersja oferuje reflektory LED plus i tylne światła LED pro.

Na liście wyposażenia standardowego znalazł się także system multimedialny MMI experience plus z dostępem do Audi Application Store oraz interfejsem dla smartfonów. Klienci otrzymują również system nagłośnienia Audi Soundsystem, sportowe fotele obite skórą i tworzywem sztucznym oraz 19-calowe felgi aluminiowe. Czerwone zaciski hamulcowe podkreślają sportowy charakter auta.

Audi Q5 Sportback e-hybrid 2025

Praktyczne detale dla codziennego użytku

Audi Q5 e-hybrid oferuje również funkcjonalne rozwiązania. Przesuwana tylna kanapa pozwala na regulację zarówno wzdłużną, ale ma też regulowany kąt pochylenia oparcia. Dzięki temu bagażnik może być większy, w zależności od potrzeb pasażerów.

Nowe odmiany Q5 e-hybrid mają trafić do sprzedaży jeszcze w 2025 roku. Niemniej zamówienia będzie można składać już lada chwila.