Audi Q6. Jest większe niż Q7, ale... mniej premium. I weź tu zrozum Chińczyków

Na chińskim rynku właśnie zadebiutowało Audi Q6. To duży SUV, który wymiarami konkuruje z Audi Q7. Ale technologicznie - wcale nie.

Najwyraźniej chiński rynek jest w stanie przyjąć dowolną liczbę SUV-ów. Nawet tego samego koncernu. W Volkswagenie jest ich "naście", a Audi zaczyna zbliżać się do tej liczby. Najnowszą premierą jest Audi Q6. To wielki SUV zbudowany przez spółkę joint-venture SAIC Audi.

Audi Q6 - spalinowy i siedmiomiejscowy

To rzadka konfiguracja wśród nowych aut, ale w Chinach bardzo pożądana. Tutaj mamy do czynienia z modelem, który czerpie wyraźnie ze stylistyki europejskich modeli spalinowych, jak i elektrycznych. I wygląda... dość ciekawie - zwłaszcza tylne lampy. Choć musimy przyznać, że zdecydowanie bardziej trafiają one w gusta obywateli Państwa Środka.

Audi Q6 ma 5099 mm długości, 2014 mm szerokości i 1784 mm wysokości. Jest więc minimalnie większe od... Q7. Tylko rozstaw osi ma nieco mniejszy - o 15 mm (Q6 ma 2980 mm).

 

SUV dostępny jest w konfiguracji sześcio- lub siedmioosobowej i ma być nastawiony na luksus. Zresztą, w nazwie ma "Roadjet" czyli "drogowy odrzutowiec". Rozbudowane fotele ze skórzaną tapicerką, opcjonalne "fotele kapitańskie" oraz potężny bagażnik - 2398 litrów po złożeniu siedzeń, mają zapewnić maksimum możliwości i komfortu.

Deska rozdzielcza z cyfrowymi zegarami znana jest większości fanów Audi - tutaj nic nowego nie wymyślono. Są też dwa ekrany centralne oraz system audio Bang & Olufsen z 14 głośnikami.

Audi Q6

Volkswagen Atlas mówi "Cześć!"

Albo Teramont. Jak zwał, tak zwał. Audi Q6 różni się bowiem od Q7-ki (dostępnej oczywiście w Chinach) pochodzeniem.

Duży SUV oparty jest na kompaktowej, modułowej platformie MQB, na której stoi również wspomniany Teramont. Silnik jest więc umieszczony poprzecznie, a napęd przekazywany przez system typu Haldex (choć oczywiście nazwany "Quattro").

Chińscy klienci będą mogli wybrać jeden z dwóch silników. Wariant oznaczony 45 TFSI ma silnik 2.0 Turbo o mocy 265 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Mocniejsza odmiana, 50 TFSI to sześciocylindrówka. Oferowana tylko w Chinach jednostka ma 2,5 litra pojemności i oferuje 299 KM oraz 500 Nm. Tutaj "setka" pojawia się po 7,3 sekundy.

Standardem jest skrzynia automatyczna oraz adaptacyjne zawieszenie DCC z regulacją twardości.

Cennik też już ogłoszono. W Chinach Audi Q6 kosztuje od pół miliona yuanów, czyli niecałych 345 000 zł. Droższa odmiana to 650 000 yuanów (445 000 zł).