Audi Q6 Sportback E-Tron ma zużywać średnio 15,8 kWh na 100 km. A ile kosztuje?
Na rynek wjeżdża Audi Q6 Sportback E-Tron, czyli "usportowione" wizualnie wydanie tego samochodu. Inna sylwetka nadwozia wpływa na zużycie energii. A jak przekłada się na ceny? Sprawdzamy.
- Audi Q6 Sportback E-Tron dołącza do oferty elektrycznego SUV-a marki z Ingolstadt
- Na rynku debiutuje od razu wariant SQ6 Sportback
- Ceny startują od 318 400 złotych
Jak zwykle ta marka oferuje nam wybór. Z salonu możemy wyjechać klasycznym SUV-em, lub jego nieco dynamiczniej narysowanym wydaniem. Audi Q6 Sportback E-Tron jest kluczowym elementem strategii producenta z Ingolstadt. Architektura PPE (Premium Platform Electric) daje szereg możliwości, a duże baterie zapewniają spory zasięg na jednym ładowaniu.
Audi Q6 Sportback E-Tron w bazowej wersji jest... tylnonapędowym SUV-em! Ma 252 KM i kosztuje 318 400 złotych
Bazowa wersja oferuje baterię o pojemności 83 kWh (brutto), a obiecywane przez markę zasięg to 483-546 kilometrów. Maksymalna prędkość ładowania sięga 225 kW. Ładowanie AC może odbywać się z mocą do 11 kW.
W standardowej wersji dostaniemy materiałową tapicerkę, światła LED Pro, 3-strefową klimatyzację automatyczną, nowoczesne multimedia, system Audi Parking Plus, podgrzewane fotele i kierownicę, oraz wiele innych elementów. Bez dopłaty dostajemy 18-calowe alufelgi obute w opony 235/65 z przodu i 255/60 z tyłu.
Płacąc 349 600 złotych wyjedziecie z salonu wersją Performance, która ma większą baterię (100 kWh brutto) i oferuje 306 KM. Tutaj moc także trafia na tylne koła. Zasięg w tej odmianie wzrasta do 582-626 kilometrów. Większa jest także moc szybkiego ładowania - 260 kW.
Jeśli chcecie napęd na cztery koła, to przygotujcie co najmniej 367 900 złotych
W tej cenie dostaniecie wersję quattro, która ma 388 KM. Zasięg jest tutaj niemal identyczny, jak w nieco słabszej wersji tylnonapędowej z większą baterią. Moc ładowania za to poszła w górę - to 270 kW.
Oczywiście to jest dopiero początek zabawy z konfiguratorem
Do wyboru mamy szereg pakietów (Tech Plus i Tech Pro, kosztujące odpowiednio 12 420 zł i 21 570 zł), dodające szereg nowoczesnych rozwiązań na pokład tego auta. W tym tańszym są to między innymi światła LED MATRIX, zawieszenie S i wyświetlacz MMI dla pasażera. W droższym wariancie dodatkowo debiutują opcjonalne systemy wspomagania jazdy i pneumatyczne zawieszenie.
Poza tym mamy tutaj długą listę innych pakietów i opcji. Przekroczenie granicy 500 000 złotych będzie trudne, ale nie jest niemożliwe.
A ile kosztuej Audi SQ6 Sportback E-Tron?
Tutaj ceny startują od 432 300 złotych. W tym wariancie dostajemy 490 KM, a zasięg sięga 579-607 kilometrów. Wyposażenie standardowe jest rzecz jasna bardzo bogate, ale lista opcji także należy do długich.