Audi Q7 i Q8 wjeżdżają na rynek z nową hybrydą. To łącznik z Urusem
Teraz taka wersja ma więcej sensu. Audi Q7 i Q8 zyskują poprawioną hybrydę plug-in. Jest więcej mocy, lepszy zasięg na jednym ładowaniu, a pod maską wciąż drzemie V6-ka.
Co było największym problemem wielu dużych SUV-ów z hybrydą plug-in? Zasięg. Niewielkie akumulatory pozwalały na przejechanie 20-40 kilometrów na prądzie, do tego przy bardzo optymalnych warunkach. Audi Q7 i Q8 w ramach liftingu zyskują poprawioną hybrydę plug-in, która ma znacznie większą baterię i oferuje więcej mocy.
Audi Q7 i Q8 Plug-In Hybrid ma teraz baterię o pojemności 25,9 kWh
To jest łącznik tych samochodów między innymi z Lamborghini Urusem SE. Zastosowano tutaj dokładnie taką samą baterię, choć łączy się ona ze skrajnie innym napędem. W Audi jest to silnik 3.0 TFSI V6, a sam napęd dostaniemy w dwóch wersjach.
Q7 i Q8 startują od wersji 55 TFSI e quattro, oferującej 394 KM i 600 Nm. Z taką mocą setkę osiągniemy w 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna przekracza 230 km/h.
Dla bardziej wymagających klientów przygotowano wariant 60 TFSI e quattro, który oferuje 490 KM i 700 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h skróciło się tutaj o 0,7 sekundy (wynosi równo 5 sekund), a prędkość maksymalna to 240 km/h i jest ograniczona elektronicznie.
Nowa bateria o pojemności 25,9 kWh brutto (22 kWh netto) oficjalnie zapewni do 85 kilometrów zasięgu (według normy WLTP). Realnie więc zasięg może być nieco mniejszy.
Zmiana baterii to także nowa moc ładowania. Ta wzrosła do 7,4 kW, co pozwala na naładowanie samochodu w 3 godziny i 45 minut na szybszej ładowarce AC lub z wallboxa. Ze standardowego gniazdka zajmie to nawet kilkanaście godzin, więc warto jednak zainwestować w urządzenie, które skróci ten proces.
Ile kosztuje nowe Audi Q7 Plug-In Hybrid i Q8 Plug-In Hybrid?
Ceny praktyczniejszego modelu startują od 373 400 złotych za wersję 55 TFSI e quattro. Wariant 60 TFSI e quattro kosztuje już 440 000 złotych, ale standardowo występuje z pakietem S Line.
Audi Q8 jest oczywiście droższe. Tutaj wersja 55 TFSI e quattro startuje od 439 200 złotych. Szybszy i mocniejszy wariant 60 TFSI e quattro to wydatek rzędu 472 000 złotych. Do tego warto dodać oczywiście szereg opcji oferowanych przez Audi. Dealerzy marki przyjmują już zamówienia na ten samochód, a dostawy ruszą lada chwila.