Audi Q8 TFSIe. Popularny SUV uzupełniony o hybrydę plug-in
Q8 to jeden z większych (dosłownie i przenośni) sukcesów gamy z Ingolstadt. Teraz do ofert dołącza Audi Q8 TFSIe - hybryda plug-in oparta na silniku V6.
A nawet dwie hybrydy. Audi Q8 TFSIe dostępne będzie w dwóch odmianach: 55 TFSIe i 60 TFSIe. Oba samochody dysponują doładowanym silnikiem V6 o pojemności trzech litrów i zapewniają zasięg na prądzie do 47 km.
Słabsza wersja, 55 TFSIe, osiąga moc systemową 381 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Do 100 km/h rozpędza się w 5,8 sekundy i może jechać maksymalnie 135 km/h na samym silniku elektrycznym. Audi Q8 60 TFSIe ma 462 KM i 700 Nm, a przyspieszenie jest niższe o 4 dziesiąte sekundy. W obu modelach prędkość maksymalną ograniczono do 240 km/h.
Audi Q8 TFSIe prąd czerpie z nowej baterii o pojemności 17,8 kWh, umieszczonej pod podłogą bagażnika. Przez to spada jego pojemność - do 505 litrów.
Poza standardowymi trybami jazdy, Q8-ka może ładować się z silnika spalinowego, może też używać wyłącznie tego silnika, aby baterię zachować "na później". Ładowanie jest maksymalnie możliwe z mocą 7,4 kW, czyli zajmie około 2,5 godziny.
Samochód trafi na razie na wybrane rynki europejskie. W Niemczech już można go zamawiać. Cena Audi Q8 55 TFSIe, zaczyna się od 75 351 Euro, a więc minimalnie mniej niż diesel 50 TDI lub benzynowe 55 TFSI (oba 75 936 Euro). Do tego klienci mogą liczyć na dofinansowanie na poziomie 5 625 Euro. Mocniejsza odmiana jest sporo droższa - Audi wyceniło ją na 92 800 Euro. To około 10 tys. mniej niż SQ8 TFSI z 500-konnym V8.