Audi R8 V10 Performance RWD będzie teraz mocniejsze i ostrzejsze

Co otrzymacie teraz za minimum 149 000 Euro (lub 162 000 Euro za model Spyder)? Bazowe Audi R8 V10 Performance RWD. Model, który rozpoczyna gamę supersportowego Audi, dostał właśnie całkiem sporą gamę poprawek, która na pewno przyciągnie jeszcze kilku klientów.

Audi R8 V10 Performance RWD ma dodatkowe 30 KM

Tak, jakby dotychczasowe, 5,2-litrowe V10 było słabe. W końcu miało zaledwie 540 KM. Teraz ma 570 i 550 Nm (o 10 więcej). Skrzynia pozostała bez zmian - siedmiobiegowa "dwusprzęgłówka", podobnie jak szpera przy tylnej osi.

Centralnie umieszczony silnik i tylny napęd to mniej trakcji, ale wciąż wystarczająco dużo, żeby samochód przyspieszał do 100 km/h w 3,7 sekundy (lub 3,8 w wersji bez dachu). Rozpędza się, odpowiednio, do 329 km/h lub 327 km/h.

Samochód waży między 1 590 kg (coupe), a 1 695 kg (Spyder) i ma rozkład masy 40:60. W nowej odmianie zmodernizowano zawieszenie z podwójnymi wahaczami, które po uruchomieniu "Sport Mode" ma pozwalać na kontrolowany drift tylnonapędowego Audi. Tryb ten nie odłącza całkowicie kontroli trakcji, ale usypia ją na tyle, żeby w odpowiednich warunkach mieć kupę frajdy z jazdy.

Audi R8 V10 Performance RWD

Audi R8 V10 Performance RWD oprócz tego może być doposażone w dynamiczny układ kierowniczy, wyczynowe opony w rozmiarze 245/30 R20 z przodu i 305/30R20 z tyłu, a także ceramiczne hamulce z tarczami o średnicy 19 cali. Standardowe są o cal mniejsze.

Na 2022 przygotowano też lekkie poprawki wizualne. Do gamy kolorów trafił lakier Ascari Blue Metallic, który dotychczas dostępny był tylko w odmianie AWD. Jes też pakiet Edition, z brązowymi felgami, czerwonymi zaciskami, dodatkową ilością włókna węglowego i czarnymi oznaczeniami.

Audi R8 V10 Performance RWD

Poza tym, to typowe Audi, z kubełkowymi fotelami (w opcji), bądź sportowymi wykończonymi skórą i alcantarą. Za dodatkową opłatą mamy pakiet Performance, który do Alcantary dokłada przeszycia w kolorze Mercato Blue, a w kabinie pojawiają się dodatkowe akcenty z karbonu. Kolejne "parę stówek" doposaży nasze Audi w system nagłośnienia Bang & Olufsen.

Przekonałem Was? To poczekajcie parę tygodni. Zamówienia na nowy model w salonach zaczną przyjmować od 21 października.