Audi pokazało najmocniejszy model w swojej historii. Ma 925 KM i zaskakuje technologiami

Więcej mocy, więcej mocy i jeszcze raz więcej mocy. Przed Wami nowe Audi RS E-Tron GT Performance, czyli król w gamie tej marki. Wraz z nim debiutują też słabsze wersje tego modelu.

  • Audi RS E-Tron GT dołącza do gamy marki
  • Odświeżona wersja zyskała szereg poprawek
  • W ofercie debiutuje model GT Performance, najmocniejszy model w historii marki

Wyścig na liczbę koni mechanicznych trwa w najlepsze. Tyczy się to w szczególności aut elektrycznych, gdzie wartości na poziomie 1000 lub nawet 1500 KM nie są już rzadkością. Marka z Ingolstadt nie przekroczyła jeszcze tej magicznej granicy, ale jest blisko. Na rynek wjeżdża Audi RS E-Tron GT Performance, które oferuje 925 KM i nowy wielki akumulator.

Do tego wszystkie warianty tego auta debiutują w poprawionym wydaniu, które wyróżniają nowe technologie i wydajniejsze rozwiązania.

Audi S E-Tron GT

Audi RS E-Tron GT Performance ma 925 KM. Jest piekielnie szybkie

Wiecie ile czasu potrzeba, aby na zegarach pojawiła się setka? To równo 2,5 sekundy. Wystarczy więc jedno pstryknięcie palcami, aby ten samochód przecinał powietrze w ekspresowym tempie.

Mocy jest więcej w każdym Audi e-tron GT. Standardowa wersja, bez liter RS w nazwie, jest mocniejsza od dotychczasowego modelu RS - generuje 680 KM. Z kolei bazowy wariant RS oferuje aż 857 KM. Prędkość maksymalna wynosi od 245 do 250 km/h i jest ograniczona elektronicznie.

W parze z tymi zmianami idzie nowa bateria, która oferuje 97 kWh pojemności (zamiast 84 kWh). Co ciekawe pomimo większej pojemności jest lżejsza o 9 kilogramów. Zwiększono tutaj także wydajność rekuperacji, której moc wzrosła z 270 kW do 400 kW. Dzięki temu znacznie więcej energii "zbierzemy" podczas hamowania.

Audi RS E-Tron GT Performance

Audi wprowadziło też wydajniejszy układ hamulcowy. Opcjonalnie dostępna jest tutaj "ceramika" z 10-tłoczkowymi zaciskami. Pneumatyczne zawieszenie i opcjonalne adaptacyjne amortyzatory są znacznie bardziej zaawansowane, a układ skrętnej tylnej osi działa naturalniej, aby zapewnić lepsze właściwości jezdne.

Zmiany wizualne są już skromniejsze

Ograniczają się do delikatnie przeprojektowanych detali nadwozia. W środku znajdziemy zaś nową kierownicę i inne fotele. Ciekawie prezentują się materiały wykończeniowe - fotele mogą być teraz obszyte naturalną tkaniną.

Ceny i wyposażenie nowego Audi RS E-Tron i S E-Tron GT poznamy w najbliższym czasie. Sprzedaż ruszy jeszcze w tym roku.

Źródło: Audi