Audi RS Q8 Performance 2025 ma teraz 640 KM. Możesz poczuć się jak w Lamborghini

Jeszcze więcej mocy, jeszcze lepsze osiągi. Audi RS Q8 Performance oddaje teraz w ręce kierowcy 640 KM Efekt? Nie dość, że setkę osiąga w mgnieniu oka, to jeszcze wykręca świetne czasy na Nurburgringu. Co więcej, wchodząc do salonu Audi możemy też wybrać spokojniejszy i nieco słabszy wariant.

  • Audi RS Q8 Performance to nowość w gamie tego modelu
  • Topowa wersja wykręciła świetny czas na Nurburgringu
  • Zmiany po liftingu nie ograniczają się jedynie do stylistyki

Jest wielkie, ciężkie i pieruńsko szybkie. Potrafi wiele - i zaskakuje swoimi możliwościami. Nowe Audi RS Q8 Performance 2025 to wisienka na torcie w gamie tego modelu. Niemcy postanowili podnieść poprzeczkę i zrobić "budżetowe Lamborghini". Co nowego znajdziemy w tym modelu?

Audi RS Q8 Performance 2025 ma 640 KM i 850 Nm. Dużo

A to nie koniec zmian. Na przykład przednie tarcze hamulcowe mają teraz 440 mm średnicy (zamiast 420 mm), zaś tylne 370 mm. Nowe 23-calowe felgi (standardowe w tej wersji) są lżejsze od mniejszych 22-calowych. Inaczej zestrojono też aktywne pneumatyczne zawieszenie, które reguluje wysokość auta w zakresie 9 cm.

Oczywiście niezmiennie mamy tutaj napęd quattro z centralnym mechanicznym dyferencjałem i aktywne stabilizatory, które za pomocą specjalnych silników elektrycznych zmniejszają przechyły nadwozia w zakrętach, podciągając stabilizatory w przeciwnym kierunku. To wszystko uzupełnia układ czterech skrętnych kół.

RS Q8 Performance osiąga setkę w 3,6 sekundy i rozpędza się do 280 km/h. To wystarczyło, aby wykręcić kolejny rekord na Nurburgringu - tym samym Audi zgarnęło aż dwa w krótkim czasie. SUV pokonał "zielone piekło" w 7:36.698 minuty.

Audi RS Q8 Performance 2025

Dla fanów nieco spokojniejszej jazdy jest standardowa wersja

Ta generuje 600 KM i 800 Nm. Różnice są też w układzie hamulcowym (nieco mniejsze tarcze) i w felgach. Poza tym zmiany wizualne są dokładnie takie same - RS Q8 zyskało stylistykę wersji po liftingu. Oznacza to nowe światła z przodu i z tyłu, zmodyfikowany grill i przeprojektowane zderzaki.

Trudno nazwać te nowości przełomowymi, ale wyraźnie odświeżają one wygląd samochodu. We wnętrzu znajdziemy inne przeszycia tapicerki. Nowością jest też wykończenie wybranych elementów alcantarą i materiałem Dinamica (mikrofibrą, którą znajdziemy na przykład na konsoli centralnej). Oczywiście nie brakuje tutaj również włókna węglowego, zarówno na zewnątrz, jak i w środku.

Ceny nowego RS Q8 poznamy w najbliższych dniach. Pierwsze sztuki dotrą do klientów bliżej 3 kwartału bieżącego roku.