Audi RS3 2025 zaprasza do latania bokiem. 400 KM robi dobrą robotę
Pięć cylindrów "warczy" najprawdopodobniej ostatni raz w swojej karierze. Audi RS3 2025 zyskało szereg zmian, dzięki którym ma być hothatchem absolutnym.
- Audi RS3 2025 jest najszybszym kompaktem na Nurburgringu
- Odświeżone wcielenie tego auta zyskało szereg poprawek wizualnych i mechanicznych
- Silnik 2.5 TFSI wciąż oferuje 400 KM
Dla wielu osób jest to jeden z najciekawszych hothatchy na rynku. Trudno się z tym spierać - pięć cylindrów pod maską, 400 KM i 500 Nm to wartości, które nie rozczarowują. Co więcej, to wszystko dostajemy w dwóch bojowo wyglądających opakowaniach - jako sedan i hatchback. Audi RS3 2025 wjeżdża na rynku i jest prawdopodobnie "ostatnim krzykiem" silnika 2.5 TFSI EA855.
Audi RS3 2025. Co zmieniło się w tym aucie?
Nowości nie są przełomowe. Zarówno sedan jak i hatchback zyskały odświeżone zderzaki i nową sygnaturę świetlną lamp. Audi twierdzi, że dzięki drobnym modyfikacjom RS3 zyskało agresywniejszy wygląd. Czy tak jest? To umowne, ale fani marki z pewnością będą zadowoleni.
W ofercie debiutują też nowe lakiery: Kyalami Green, Kemora Grey, Ascari Blue, Progressive Red i Daytona Grey w matowym wydaniu.
We wnętrzu jest nieco więcej zmian, Znajdziemy tutaj między innymi zupełnie inną kierownicę, na której pojawiły się przyciski obsługujące tryby jazdy. Nowością na liście opcji są też lekkie kubełkowe fotele z włókna węglowego, które prezentują się doskonale. Niemcy chwalą się również poprawionym... zapachem plastików. Jak widać każdy detal ma znaczenie.
Zmiany mechaniczne są bardzo dyskretne
Inżynierowie Audi Sport postawili na zmienione nastawy adaptacyjnego zawieszenia, a także doszlifowali system wektorowania momentu obrotowego. Specjalny dyferencjał ma jeszcze lepiej radzić sobie z przenoszeniem mocy pomiędzy osiami i kołami. Przy szybkiej jeździe w standardowych trybach oznacza to więcej przyczepności i pewniejszą jazdę.
Z kolei w trybie DRIFT tył ma być bardziej skory do zarzucania i nadsterowności, co ucieszy fanów drobnego szpanu.
Dla fanów nieco bardziej wyścigowej jazdy są nowe opony Pirelli P Zero Trofeo R, dostępne jako opcja. Docenią je Ci, dla których każda sekunda na torze jest na wagę złota.
Audi RS3 2025 wyjedzie na drogi na przełomie trzeciego i czwartego kwartału bieżącego roku. Ceny poznamy dosłownie za kilka chwil.