Audi RS6 w dwóch smakach. Będzie V8, będzie i elektryk
Nadchodzi nowe Audi RS6 - hybrydowe i elektryczne. Każdy znajdzie coś dla siebie, w zależności od potrzeb.
Audi nie rezygnuje z silnika V8. Mimo wcześniejszych zapowiedzi pełnej elektryfikacji, RS6 w nowej generacji pojawi się także jako hybryda plug-in. Marka zmienia strategię, bo sprzedaż elektryków nie rośnie tak szybko, jak zakładano. Dlatego klasyczne jednostki napędowe otrzymają drugie życie.
Decyzja dotyczy nie tylko Audi. Również Porsche potwierdziło, że inwestuje w rozwój silników V8. Produkcja będzie kontynuowana w Zuffenhausen, a celem jest zwiększenie ich wydajności i ograniczenie emisji.
Spalinowe Audi RS6 2026. Ma mieć 730 KM, jednak z V8 pod maską - ale będzie hybrydą plug-in
Nowe Audi RS6 PHEV powstanie na platformie PPC, rozwinięciu MLB z obecnej generacji. Pod maską znajdzie się 4-litrowe V8 biturbo opracowane przez Porsche. Silnik połączony zostanie z jednostką elektryczną zamontowaną przy skrzyni biegów. Zestaw uzupełni bateria litowo-jonowa.
Taki układ znamy już z modeli Bentley i Porsche. W RS6 może on osiągać około 730 KM i 950 Nm. Oznacza to wzrost względem obecnej wersji Performance, która oferuje 621 KM. Przyspieszenie do setki ma wynosić około 3 sekund, a prędkość maksymalna przekroczy 300 km/h.
Hybryda plug-in ma być dobrym kompromisem
Nowe RS6 zyska bardziej agresywny wygląd. Poszerzone nadkola, większe wloty powietrza i centralne, owalne końcówki wydechu odróżnią wersję PHEV od standardowego A6. Zarówno kombi, jak i sedan pojawią się w ofercie po raz pierwszy od 2010 roku.
Nowa wersja będzie cięższa. Hybrydowe Audi RS6 ma ważyć nawet 2300 kg. Audi zastosuje jednak aluminium i kompozyty, aby ograniczyć przyrost wagi.
Audi RS6 e-tron 2026. Do akcji wkracza także elektryczna alternatywa
W pełni elekcyczne Audi RS6 E-tron trafi do oferty równolegle. Auto powstanie na platformie PPE i otrzyma dwa silniki elektryczne. Moc ma wynosić około 670 KM, a moment obrotowy – około 950 Nm. Przyspieszenie do setki zajmie około 3,5 sekundy.
Audi RS6 e-tron wykorzysta baterię 94,8 kWh, znaną ze standardowego A6 E-tron. Jednak zasięg będzie niższy. Audi skupi się na osiągach i emocjach. Dlatego pojawi się wirtualny dźwięk w kabinie i skrzynia symulująca zmiany biegów. Inżynierowie pracują także nad progresywnym przebiegiem momentu obrotowego.
RS6 E-tron będzie dłuższe. Jego długość ma sięgać 4900 mm. Jednocześnie jego masa przekroczy 2500 kg, co zbliża je do segmentu dużych SUV-ów.
Debiut obu modeli zaplanowano na 2026 rok. Audi nie podało jeszcze cen, ale wszystko wskazuje na to, że nowa generacja RS6 stanie się najpotężniejszym i najbardziej zaawansowanym technicznie modelem w historii tej serii.


