Audi S3 2025. Oto pięć nowości w tym modelu. Rozczarowania nie będzie

Ma więcej mocy, kilka bajerów z modelu RS3 i odświeżony wygląd. Audi S3 debiutuje, a w zasadzie "debiutuje" w nowym wydaniu. Oto wszystko, co warto o nim wiedzieć.

Marka z Ingolstadt od lat działa w myśl zasady "nie psuj dobrego". Nie dziwi mnie to, gdyż z reguły jej produkty idealnie trafiają w gust odbiorców. Warto więc skupić się na drobnych detalach, dzięki którym samochody po prostu staną się lepsze. I tak jest w przypadku Audi S3 2024. Jest w zasadzie "identyczne, ale zupełnie inne".

Audi w typowym dla siebie stylu pokazało ten samochód w maskowaniu, które w zasadzie nic nie maskuje. Zobaczmy więc co się tutaj zmieniło.

Audi S3 2025 pożycza od mocniejszego brata najlepsze smakołyki

Osoby, które decydują się na "wejściowy" sportowy wariant w rodzinie tego modelu, będą bardzo zadowolone ze zmian. Niemcy przeszczepili do S3 szereg rozwiązań z modelu RS3. Największą nowością jest system Torque Splitter, który na bieżąco żongluje momentem i mocą serwowaną pomiędzy przednią a tylną osią. Tak, można też latać bokiem.

Audi S3 2025 Torque Splitter

W parze z tym idzie zmodyfikowane zawieszenie, z przeprojektowanymi kolumnami McPhersona z przodu i ze sztywniejszymi wahaczami. Pozwoliło to na wprowadzenie większego negatywu w ustawieniu przednich kół, a to przekłada się na lepszą przyczepność i lepsze prowadzenie w zakrętach.

Do tego wszystkiego dodajcie jeszcze nowe ESP z bardziej zaawansowanym oprogramowaniem, a także specjalnie stworzone dla S3 opony firmy Falken. Wybór firmy zaskakuje - zobaczymy jak faktycznie sprawdza się to ogumienie.

S3 dostało też wydajniejsze hamulce, nowe oprogramowanie skrzyni biegów i więcej mocy

Zwłaszcza ta ostatnia zmiana ucieszy wiele osób. 333 KM i 420 Nm w S3 to wartości, które zapewnią solidne osiągi. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 4,7 sekundy, a licznik zatrzymuje się na limiterze przy 250 km/h.

Aby lepiej zatrzymywać S3, Audi postawiło na grubsze o 4 mm tarcze hamulcowe o średnicy 357 mm. Większe są też klocki hamulcowe. Z kolei wspomniane oprogramowanie skrzyni biegów sprawniej radzi sobie z przeskakiwaniem pomiędzy kolejnymi biegami, a także w trybie sportowym dłużej przetrzymuje silnik na wysokich obrotach.

Zmiany wizualne są skromne

Audi przesunęło delikatnie przednie logo, a także przemodelowało zderzaki. Nie zabrakło też nowych świateł z przodu i z tyłu. Zmiany we wnętrzu będą już dużo skromniejsze.

Oficjalna premiera powinna mieć miejsce w ciągu najbliższych tygodni.