Audi zaprezentuje w Genewie całą gamę hybryd PHEV - od Q5 po A8
Cztery nowe zelektryfikowane modele - to jedna z największych nowości, którą poznamy na stanowisku Audi w Genewie.
Elektryfikacja motoryzacji nabiera tempa. Audi, nie chcą pozostawać w tyle, przygotowało całą ofertę samochodów, które można doładowywać z gniazdka, lecz cały czas korzystają z silnika spalinowego. Wersje te oznaczane będą jako TFSI e.
Gamę otworzy wersja 50 TFSI e, która korzystać będzie z dwulitrowej czterocylindrowej jednostki napędowej. Silnik elektryczny zintegrowano w skrzyni biegów, a łączna moc zestawu to 295 KM i 450 Nm. Półkę wyżej stanie wersja 55 TFSI e, która wykorzysta jako bazę konstrukcję 3.0 TFSI V6. Tutaj łączna moc zestawu to 362 KM i 500 Nm momentu obrotowego. W przypadku każdego wariantu moc trafia na cztery koła dzięki napędowi quattro za pośrednictwem 7-biegowej przekładni S-Tronic. Wersja 50 TFSI e i 55 TFSI e oferowana będzie w audi Q5, A6 i A7.
Audi A8 również dostanie zelektryfikowane warianty. Tutaj dostępne będą dwie wersje - 55 TFSI e (taka sama jak w wymienionych wcześniej modelach), oraz 60 TFSI e. Topowy wariant również bazuje na jednostce 3.0 TFSI V6, aczkolwiek jednostkę tutaj wyraźnie wzmocniono - generuje ona 442 KM i 700 Nm momentu obrotowego. W wariancie 60 TFSI e skrzynię S-Tronic zastępuje już klasyczny 8-biegowy Tiptronic, który lepiej radzi sobie z wysokim momentem obrotowym.
W każdym wariancie zastosowana będzie ta sama bateria. Ma ona 14,1 kWh pojemności i wykonana jest w technologii litowo-jonowej. Według normy WLTP zasięg na samym prądzie w każdym modelu ma wynosić 40 kilometrów.
Kierowcy będą mieli do dyspozycji trzy tryby jazdy - EV, Auto i Hold. Pierwszy z nich jako priorytet stawia możliwość jazdy na samym prądzie, drugi automatycznie żongluje ustawieniami, zaś trzeci przede wszystkim oszczędza energię lub doładowuje baterię.
Nabywcy hybrydowych Audi będą mogli też wybrać trzy dodatkowe kable, które ułatwią ładowanie z różnych źródeł zasilania. Za dopłatą będzie można również wykupić abonament na szybkie ładowarki Audi.