Tylna szyba w samochodach wyszła z mody. To kolejne takie auto na rynku

Styliści zadali sobie pytanie: po co nam tylna szyba? Jak widać nie znaleźli na nie odpowiedzi, gdyż na rynek wjeżdża kolejne auto bez tego elementu.

  • Avatr 06 to nowy produkt spółki joint-venture, którą stworzył Changan Automobile, CATL i Huawei
  • Mają to być nowoczesne technologicznie samochody
  • Na rynek wjeżdża kolejny produkt tej firmy - tym razem jest to sedan

Wydawać by się mogło, że tylna szyba to coś absolutnie oczywistego we wszystkich samochodach. Nic bardziej mylnego. Styliści uznali, że możemy bez niej żyć. Avatr to jeden z pierwszych producentów, dla których ten element stał się zbędny. Później podobny ruch zrobił Polestar w modelu 4, a teraz Jaguar w swoim kontrowersyjnym projekcie Type 00.

Jeśli zastanawiacie się nad tym, dlaczego w ogóle ktoś rezygnuje z tak oczywistej rzeczy, to zaskoczymy Was odpowiedzią - tu chodzi głównie o wygląd. Nie ma to zbyt wiele wspólnego z usztywnianiem nadwozia, czy też z aerodynamiką. Zresztą styliści Avatra mają swoje studio projektowe w Niemczech, w Monachium. Jest to więc dzieło głównie Europejczyków.

Brak szyby rekompensuje, teoretycznie, cyfrowe lusterko wsteczne, które daje nam podgląd na to, co dzieje się za samochodem. Przerost formy nad treścią? Być może...

Avatr 06 jest dość ciekawym wizualnie samochodem. Na pewno nie wygląda generycznie

Dla tej marki jest to bardzo ważny produkt. Na jego celowniku ląduje między innymi Tesla Model 3. Co prawda póki co Avatr skupia się na rynku chińskim, niemniej w planach jest dalsza ekspansja - także w innych krajach.

Avatr 06 Tylna szyba

Chińczycy zbudowali ten model w oparciu o platformę CHN, która jest bazą dla wszystkich produktów marki. Tutaj łączy się ona z baterią o pojemności 82 kWh i z dwoma silnikami. Tylnonapędowy wariant oferuje 340 KM, zaś wersja AWD blisko 600 KM.

Co ciekawe nie jest to jedyna dostępna opcja. Na liście wariantów napędowych znajdziemy też model EREV, czyli wariant z range extenderem. Tutaj pod maską pojawia się silnik 1,5, a bateria ma 39 kWh pojemności.

Tym, co Huawei dorzuciło tutaj od siebie, jest system Qiankun, czyli zestaw rozwiązań wspierających kierowcę. Mowa tutaj o systemach z zakresu bezpieczeństwa i komfortu.

Avatr 06 trafi na sprzedaż w pierwszej połowie 2025 roku. Niestety, tylna szyba, nawet dla chętnych, nie znajdzie się na liście opcji.