Bentley Continental Supersports - Moc z klasą
Niespodzianka - Bentley wciągnął swojego asa z rękawa, czyli nowego Continentala Supersports. Czym wyróżnia się najbardziej szalona wersja tego eleganckiego coupe?
To już drugie podejście do modelu Supersports - pierwsze z nich towarzyszyło poprzedniej generacji Continentala GT. Tym razem jednak brytyjczycy poszli na całość, wyciskając maksimum z silnika W12. Wzmocniona jednostka generuje 710 koni mechanicznych i aż 1017 Nm momentu obrotowego. Takie wyniki udało się osiągnąć dzięki przeprojektowaniu turbosprężarek. Aby zapewnić lepsze właściwości jezdne zastosowano także system torque vectoring z modelu GT3-R. Continental Supersports przyspiesza do setki w 3,5 sekundy, zaś prędkość maksymalna to blisko 340 km/h. Co ciekawe dostępna będzie także otwarta wersja, której osiągi będą jedynie minimalnie gorsze.
Supersports to jednak nie tylko zmiany w silniku. Bentley dokonał szeregu poprawek w układzie jezdnym, aby taka moc mogła zostać przekazana bez problemów na koła, a prowadzenie było możliwie najlepsze. Najmocniejszy Continental zyskał zestaw ceramicznych hamulców, kryjących się za lekkimi, kutymi 21-calowymi felgami. Udało się w ten sposób zaoszczędzić 20 kg z masy nieresorowanej. W opcji dostępny jest także lekki tytanowy układ wydechowy oszczędzający kolejne 5 kg. Masa całkowita Continentala Supersports to 2280 kg, czyli mniej niż w przypadku pierwszej generacji tego modelu i najmniej w historii Continentala GT.
Wizualne zmiany są wyraźne - zastosowano tutaj wyraźnie przeprojektowane zderzaki z powiększonymi wlotami powietrza oraz dodatkami z włókna węglowego. Materiał ten znajdziemy też na splitterach oraz dyfuzorze. Tylną klapę przyozdobiła spora lotka poprawiająca docisk. We wnętrzu zaś nie oszczędzano na materiałach wykończeniowych - najwyższej jakości skóra oraz karbon znajdują się niemal na każdym elemencie kokpitu.