Bestseller Toyoty zmienia się na rocznik 2025. Wciąż jest wybitnie oszczędny

Ten samochód to bestseller Toyoty w Europie. Na rok 2025 zyskuje garść zmian. Co nowego znajdziemy na pokładzie?

Japończycy trafili w przysłowiową dziesiątkę z tym samochodem. Yaris Cross to bestseller Toyoty, który cały czas cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów. W efekcie doszło tutaj do pewnego ciekawego paradoksu, gdyż ten samochód jest cały czas... najliczniej produkowanym samochodem we Francji. To pewien paradoks, który wynika głównie z faktu, że Francuzi swoje najpopularniejsze auta produkują poza Francją.

Fabryka we Francji specjalizuje się w produkcji aut miejskich. Pierwszym autem, które zjechało z linii montażowej, był hatchback Yaris, a w 2021 roku z obiektu w Valenciennes zaczął wyjeżdżać reprezentujący segment B-SUV model Yaris Cross. W niespełna 24 lata fabryka wyprodukowała już ponad pięć milionów aut.

Yaris Cross w ubiegłym roku znalazł 204 797 nabywców i był tym samym numerem jeden w rankingu sprzedaży. Jednocześnie blisko 200 000 tych samochodów wyposażono w napęd hybrydowy. To pokazuje, że ten silnik dla klientów Toyoty jest idealnym rozwiązaniem.

W Polsce Toyota Yaris Cross była trzecim najczęściej wybieranym samochodem. Łącznie sprzedano 15 608 takich samochodów. Podniesiona wersja przedstawiciela segmentu B jest więc popularniejsza od takich samochodów jak C-HR, czy od klasycznego Yarisa.

Toyota Yaris Cross 2025

Bestseller Toyoty, czyli Yaris Cross, dostaje garść zmian na rocznik 2025. Co nowego znajdziemy na pokładzie?

Tutaj rewolucji nie będzie. Ten samochód przeszedł już pierwszy większy lifting i Japończycy nie zamierzają mocniej odświeżać stylistyki. Tym razem skupiono się na detalach.

Przede wszystkim są to nowe lakiery: Forest Green i Storm Grey. Ten drugi będzie dostępny w wersji GR Sport, w której pojawią się też nowe wzory felg aluminiowych. We wnętrzu tego modelu znajdziemy zaś nowe fotele z wytłoczonym logo GR Sport na zagłówkach.

Pod maską pozostają znane i cenione silniki hybrydowe. Mowa tutaj o połączeniu jednostki 1.5 z napędem elektrycznym. Bazowa wersja generuje 116 KM, zaś wyżej pozycjonowany wariant 130 KM. Obecnie w gamie nie ma już silnika wolnossącego 1.5 bez układu hybrydowego, dostępnego przez liftingiem.

Zaktualizowany cennik pojawi się lada chwila. Pierwsze auta powinny dotrzeć do klientów w kolejnych tygodniach.