BMW 128ti nie jest tanie, ale nie ma bezpośredniej konkurencji [CENA]
BMW 128ti niebawem trafi do salonów. Trzeba za nie zapłacić blisko 180 000 zł. To wysoka cena, ale tak naprawdę model ten jest bezkonkurencyjny.
Teoretycznie BMW 128ti rywalizuje z takimi autami jak Volkswagen Golf Clubsport, Hyundai i30 N czy Ford Focus ST. Teoretycznie, gdyż marka wciąż pozycjonuje ten samochód w segmencie premium. A to oznacza oczywiście wyższą cenę. Ta startuje z poziomu 173 800 zł za "goły" wariant. To o ponad 30 tysięcy więcej niż musielibyśmy zapłacić za Hyundaia czy Forda. Nie znamy jedynie cen Golfa Clubsporta, a ten może kosztować mniej więcej tyle samo, co BMW (patrząc na ceny modelu R). Tam jednak zyskujemy aż 300 KM, a BMW 128ti oferuje nieco mniej.
265 KM i 400 Nm
I wszystko to wędruje na przednią oś. Swoją drogą - kto kiedykolwiek pomyślałby, że BMW zrobi przednionapędowego hothatcha? Chyba nawet największym szaleńcom się to nie śniło.
Jakie są zalety tego auta? Pomijając niższą cenę niż za model M135i, zyskujemy tutaj mniejszą masę oraz "surowszy" charakter. Przekłada się to na więcej emocji w czasie jazdy. To jednak zweryfikujemy w momencie, w którym auto trafi w nasze ręce.
BMW 128ti ma niezłe osiągi - 6,1 sekundy sprintu do setki i 250 km/h prędkości maksymalnej to zadowalające wartości, nie ustępujące znacznie innym przednionapędowym hothatchom. To także jedyne auto z segmentu "premium", które możemy kupić w takiej konfiguracji. Audi S3 jak i Mercedes-AMG A 35 mają napęd na 4 koła i rywalizują z BMW M135i. Tak naprawdę więc samochód ten jest "klasą samą w sobie". W praktyce jednak będzie zestawiany z tańszymi i sprawdzonymi konkurentami, którzy pokazali już swoje możliwości.
Zdecydowalibyście się na takiego premium-hothatcha?
Przednionapędowe BMW wciąż budzi wiele emocji. Model ten korzysta z doświadczenia MINI, aczkolwiek dla niektórych taka konfiguracja w przypadku marki z Monachium jest niezmiennie małą profanacją. A jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Dajcie znać w komentarzach - jesteśmy bardzo ciekawi.