BMW i5 2024. Poznajcie polskie ceny nowej Serii 5
To bez wątpienia jedna z najważniejszych premier tego roku. BMW Serii 5 G60 debiutuje na rynku w czterech wariantach napędowych. Niemiecka marka pochwaliła się już polskimi cenami i wyposażeniem BMW i5 2024, czyli elektrycznej wersji tego auta. Sprawdziliśmy co oferuje ten samochód w wydaniu na prąd.
Benzyna, diesel, hybryda plug-in i wariant w pełni elektryczny. Cztery różne wcielenia motoryzacji w nowym BMW Serii 5 2024 spotykają się pod jednym nadwoziem. Strategia niemieckiej marki jest bardzo spójna i ułatwia wybór samochodu w możliwie najbardziej przyjaznym wydaniu. Wiemy już ile kosztuje i co oferuje BMW i5 2024, czyli elektryczna wersja nowej "piątki".
BMW i5 2024. Do wyboru mamy na start dwie wersje - eDrive40 i M60
Elektryfikacja nie musi oznaczać braku możliwości skonfigurowania idealnego egzemplarza. Niemcy stawiają na dywersyfikację oferty i wprowadzają do gamy na start dwie wersje napędowe. Każda z nich ma swoje zalety, dzięki czemu przemawiają do nieco innych grup odbiorców.
BMW i5 eDrive40 otwiera gamę modelową. Dostajemy tutaj 340 KM, napęd na tylną oś i akumulator o pojemności 83,9 kWh. Takie wartości przekładają się na zasięg sięgający 510 kilometrów, a średnie zużycie energii ma mieścić się w 18,5 kWh.
W standardowym wyposażeniu znajdziemy z kolei światła LED, system LIVE COCKPIT, 2-strefową klimatyzację automatyczną, pompę ciepła, kabel typu 3, uniwersalną ładowarkę "cegłę" do gniazdka i kartę BMW CHARGING. Nie brakuje tutaj także 19-calowych felg aluminiowych
Maksymalna moc ładowania w BMW i5 eDrive40 w przypadku prądu przemiennego (AC) to 11 kW, a przy ładowaniu prądem stałym (DC) to 205 kW.
Najtańsze obecnie BMW i5 eDrive40 kosztuje 345 000 złotych - wyjściowo. Oczywiście tę kwotę szybko powiększycie opcjami. A tych nie brakuje - mamy tutaj Pakiet Innowacji (10 300 złotych), Pakiet Travel (8 600 złotych), czy Pakiet Comfort (13 500 złotych). Wybierając je dostaniemy wszystko - od 4-strefowej klimatyzacji, przez komplet systemów bezpieczeństwa, aż po zestaw kamer 360 stopni.
BMW i5 M60 2024 kosztuje równo 500 000 złotych
Tutaj otwierają się nowe możliwości konfiguracji, gdyż do listy opcji dołącza między innymi pakiet M Pro, który dodaje sportowy układ hamulcowy. W standardzie zyskujemy zaś znacznie więcej mocy (aż 601 KM), napęd na cztery koła i ostrzejszy wygląd za sprawą pakietu M.
Wszystko wskazuje na to, że BMW może jeszcze bardziej rozszerzyć ofertę tego auta. Nie zdziwi nas wersja M50 i potencjalnie bazowy wariant elektryczny eDrive35. Na takie zapowiedzi trzeba jeszcze jednak poczekać. Póki co w kolejce jest wersja Touring, która zadebiutuje pod koniec tego roku.