BMW i8 Roadster - Nieoczywisty
Oto i ono - zapowiadane od dawna BMW i8 Roadster. Jeszcze szybsze, jeszcze skuteczniejsze i jeszcze ciekawsze od swojego “zamkniętego” brata.
Na pierwszy rzut oka zapewne stwierdzicie, że BMW po prostu odcięło dach ze zwykłego i8. Nic bardziej mylnego - wersja Roadster to także szereg zmian, które trafią również do znanej już i8-ki.
Nowe kolory oraz wzory dostępnych felg to tylko drobna zmiana - nieco więcej zadziało się pod maską. BMW podkręciło benzynową jednostkę 1.5 do 231 koni mechanicznych, zaś “elektryk” generuje teraz 143 konie mechaniczne. Łączna moc tego zestawy to 374 konie mechaniczne, zapewniająca sprint do setki w 4.2 sekundy.
We wnętrzu pojawiły się nowe kolory tapicerki oraz odświeżony system inforozrywki.
Poprawiono także skuteczność baterii - jej pojemność wzrosła do 34 Ah / 11,6 kWh. W ten sposób zwiększono zasięg na elektryku (do 53-55 km w zależności od wersji nadwoziowej). Wersja Roadster jest cięższa od Coupe o około 55 kilogramów.
Wzmocniony silnik oraz większa bateria trafią również do wersji Coupe. Sprzedaż nowego modelu ruszy na wiosnę.