BMW iX3 2021. Bateria 80 kWh, do 460 km zasięgu, napęd tylko na tył

Przejedzie do 460 kilometrów na jednym ładowaniu, ma napęd tylko na tylną oś i wygląda... zwyczajnie. Oto BMW iX3, czyli wyczekiwany elektryczny SUV z Monachium.

Marka z Monachium coraz mocniej zabiera się za elektryfikację swojej gamy modelowej. Do oferty dołącza teraz kluczowy model - BMW iX3, czyli średni SUV zasilany wyłącznie energią elektryczną. Co oferuje i czy jest atrakcyjną propozycją?

BMW iX3 - nietypowa koncepcja

Przede wszystkim Niemcy postawili na dość specyficzne zestawienie. BMW iX3 nie posiada napędu na cztery koła - moc trafia wyłącznie na tylną oś. Skąd taki pomysł? Cóż, trudno powiedzieć - być może chodzi o zwiększenie zasięgu i zmniejszenie oporów. Tak czy siak model ten prezentuje się bardzo dobrze pod kątem oferowanych możliwości. Bateria o pojemności 80 kWh ma zapewnić do 460 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu. Moc auta to 282 KM i 400 Nm, czyli zrezygnowano z bezsensownej walki o potężny silnik i chore osiągi.

Setka pojawia się tutaj na zegarach w rozsądne 6,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 180 km/h - ograniczona elektronicznie. Każdy powinien być więc zadowolony.

BMW iX3 oferuje oczywiście możliwość szybkiego ładowania. W takim aucie to podstawa. Tutaj maksymalna moc "tankowania" to 150 kW, czyli baterię od zera do 80% naładujemy w 34 minuty.

Walka o aerodynamikę

Niemcy długo dopracowywali auto pod kątem zmniejszenia oporu powietrza. Współczynnik Cd zmniejszono do poziomu 0,29, głównie za sprawą obniżenia całego auta o 7,5 centymetra. Dużo dają także aerodynamiczne felgi i "pełne" nerki.

W kabinie zmiany są delikatne - znajdziemy tutaj nowy wybierak kierunku jazdy i większy ekran systemu multimedialnego. Cyfrowe zegary wykorzystują nowy Live Cockpit.

Auto przyjedzie do nas z Chin

BMW iX3 będzie składane w fabryce w Shenyang, w ramach spółki joint-venture BMW Brilliance Automotive. Co ciekawe samochód trafi tylko do Azji i do Europy. USA póki co jest rynkiem wykluczonym. Czemu? Trudno powiedzieć - widocznie tam ważniejszy będzie debiut BMW iNEXT, czyli dużego elektrycznego SUV-a tej marki.