BMW iX3 Concept - Nowa era

Czas na ewolucję - BMW szykuje się do uzupełnienia gamy swoich aktualnych modeli o wersje i, które wykorzystywać będą wyłącznie napęd elektryczny. Oto pierwszy model z tej rodziny - iX3.

BMW nazywa ten model studyjnym, choć jest niemal pewne, iż trafi on do produkcji w delikatnie zmienionej formie. Nadwozie X3 delikatnie przestylizowano - kilka detali sprawi, iż bez problemu odróżnimy wersję elektryczną od spalinowej. Jest to nowy grill z przodu (dwie połączone nerki), zderzak przedni z mniejszą ilością wlotów oraz tylny, w którym oczywiście zabrakło wydechu. Poza tym śladem innych modeli "i" nie zabraknie tutaj niebieskich detali.

BMW iX3 zyskało 270-konną jednostkę elektryczną. Jest to całkowicie nowa konstrukcja BMW, wyróżniająca się integracją silnika, przekładni oraz modułu sterującego w jednym elemencie. Ograniczyło to jego wymiary i masę, dzięki czemu ten sam system może być z łatwością stosowany w innych modelach BMW. Niemcy obiecują, iż dzięki baterii o pojemności 70 kWh BMW iX3 ma przejeżdżać na jednym ładowaniu do 400 kilometrów (pomiar według normy WLTP). W praktyce można spodziewać się zasięgu na poziomie 300 kilometrów. Ładowanie na szybkich ładowarkach (o mocy 150 kWh) ma zajmować do 30 minut, zaś na popularniejszych 50 kWh - do 1,5 godziny.

BMW iX3 będzie produkowane prze spółkę joint venture stworzoną wraz z Brillance Automotive w Shenyang. Na tę chwilę nie wiadomo, czy iX3 będzie także składane w innym miejscu - jedyną opcją w tej sytuacji jest zakład w amerykańskim Spartanburgu.