350 000 złotych - wyjściowo. BMW M2 2023 zyskało polski cennik
BMW M2 2023 zyskało polski cennik. Przygotujcie sporo gotówki i nie zdziwcie się w momencie, w którym będziecie musieli dopłacić do wersji z manualną skrzynią biegów.
Dożyliśmy naprawdę dziwnych czasów. Jeszcze kilka lat temu to skrzynia automatyczna wymagała dopłaty - o ile nie była już standardem w danym samochodzie. Teraz wygląda to zupełnie inaczej i skrzynia manualna staje się rarytasem dla purystów, za który trzeba dopłacić. Tak to wygląda przynajmniej w przypadku BMW M2 2023.
Druga generacja tego modelu ujrzała dzisiaj światło dzienne, a chwilę później poznaliśmy cennik tego auta. Tak, tanio nie będzie.
BMW M2 2023
BMW M2 2023 - CENA od 350 000 złotych
To kwota, która otworzy przygodę z tym samochodem. Standardowo dostajemy tutaj 3-litrowa jednostkę S58, 460 KM, napęd na tylną oś i automatyczną skrzynię z łopatkami.
Aby bawić się sprzęgłem i manualną skrzynią należy dopłacić 2 100 złotych. To niska kwota jak na to, że zyskujemy nieco bardziej analogową w odczuciach z jazdy maszynę.
Co ciekawe auto w cenie podstawowej ma dwa dostępne odcienie - klasyczną biel lub niebieski kolor Zandvoort Blue. To ciekawy wybór do tego auta, choć nawiązania do Hyundaia i30 N będą pewnie pojawiały się dość często.
Lista opcji nie jest zbyt długa. Do wyboru mamy tylko kilka wzorów felg, zawsze w rozmiarze 19 cali z przodu i 20 z tyłu. Poza tym możemy wybrać trzy wzory tapicerek, sportowe kubełkowe fotele wykończone karbonem i trzy warianty paneli dekoracyjnych.
W BMW M2 2023 kluczowe są dwa pakiety - Pakiet M Driver i Pakiet M Race Track
Pierwszy z nich usuwa ogranicznik prędkości, dzięki czemu bariera 300 km/h jest na wyciągnięcie ręki. M Race Track dodaje z kolei dach z włókna węglowego, kubełkowe fotele M Carbon i listwy M Carbon Fibre.
Tym samym auto wyposażone pod korek kosztuje od 415 do 422 tysięcy złotych. To całkiem niezła cena jak na auto, które oferuje osiągi i możliwości zbliżone do BMW M4.
Największą wadą nowego BMW M2 jest oczywiście nadwaga. Auto przytyło względem poprzednika o 250 kilogramów. Patrząc jednak na właściwości jezdne BMW M3 i M4 można śmiało założyć, że nikt się tutaj nie zawiedzie.