BMW M2 CS to coś więcej niż "więcej koni mechanicznych". Takiego rekordu nikt się nie spodziewał!
BMW M2 CS nie trafiło jeszcze na rynek, a już ma rekord na swoim koncie. Bawarskie coupe wykręciło świetny czas na Nurburgringu!
Nowe BMW M2 CS ledwie zadebiutowało, a już zdążyło przejść do historii. Jeszcze przed premierą model ustanowił rekord okrążenia w klasie aut kompaktowych na legendarnym torze Nürburgring, uzyskując czas 7:25.5 min na Pętli Północnej.
To o osiem sekund szybciej niż dotychczasowy lider, czyli Audi RS3. Co więcej, czas M2 CS jest aż o 13 sekund lepszy od poprzedniego M2, którym również jeździł ten sam kierowca testowy BMW, Jörg Weidinger. Szef działu BMW M, Frank van Meel, nie kryje dumy. W jego opinii ten wynik jest „kamieniem milowym”. Trudno się dziwić, skoro nowy M2 CS jest najostrzejszą i najbardziej torową wersją kompaktowego coupe, jaką marka kiedykolwiek stworzyła.
BMW M2 CS ma 530 KM i mocno zmodyfikowane zawieszenie. To robi różnicę
Pod maską pracuje znana jednostka 3.0 R6 z technologią M TwinPower Turbo, jednak w wersji CS silnik przeszedł gruntowną modernizację. Teraz oferuje 530 koni mechanicznych i 650 Nm momentu obrotowego dostępnych w szerokim zakresie, od 2650 do 5730 obr./min.
Jednostka kręci się do 7200 obr./min, a moc trafia na tylne koła przez 8-biegową skrzynię M Steptronic z funkcją Drivelogic. Efekt? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,8 sekundy (a licząc metodą „1-foot rollout” nawet 3,5 s), sprint do 200 km/h trwa 11,7 sekundy, a prędkość maksymalna to imponujące 302 km/h. Osiągniecie ją wyłącznie dzięki pakietowi M Driver.
Pierwsze skrzypce gra tutaj zaawansowana inżynieria
BMW zadbało nie tylko o moc, ale i o właściwości jezdne. Po pierwsze - dzięki szerokiemu zastosowaniu karbonu (CFRP), m.in. w dachu, tylnej klapie, dyfuzorze czy przednim splitterze, M2 CS waży o około 30 kg mniej niż bazowa wersja.
Po drugie - to obecnie najlżejsze M2 w gamie. Zawieszenie obniżono o 8 mm i zestrojono z myślą o jeździe torowej. Adaptacyjne amortyzatory M współpracują z układem kierowniczym M Servotronic i aktywnym dyferencjałem.
Systemy DSC i M Dynamic Mode zoptymalizowano pod kątem toru. W standardzie znajdziemy 19-calowe felgi z przodu i 20-calowe z tyłu oraz opony sportowe lub torowe. Układ hamulcowy M z czerwonymi zaciskami można opcjonalnie zamienić na karbonowo-ceramiczne hamulce ze złotymi zaciskami. To propozycja dla osób, które jeżdżą głównie po torze wyścigowym.
Styl z włóknem węglowym w roli głównej
Nowe BMW M2 CS rzuca się w oczy. Dach wykonano z włókna węglowego, jest tutaj charakterystyczny ducktail, dyfuzor, lusterka i czarny splitter podkreślają agresywną stylistykę.
Do wyboru są cztery lakiery: Sapphire Black, Brooklyn Grey, M Portimao Blue oraz indywidualny Velvet Blue. Wnętrze łączy sport i odrobinę "luksusu". Kubełkowe fotele M wykończone włóknem węglowym, z napisem „CS”, alcantarowa kierownica z czerwonym markerem i karbonowe łopatki do zmiany biegów.
Całości dopełniają podświetlane logotypy „CS” na boczkach drzwi, podsufitka w kolorze antracytowym i rozbudowane wykończenie z włókna węglowego.
BMW M2 CS 2026 jest wyposażone pod korek
Na pokładzie znajdziemy system BMW iDrive 8.5 z zakrzywionym wyświetlaczem, nawigację i system audio Harman/Kardon. Standardowo auto oferuje m.in. dwustrefową klimatyzację, dostęp bezkluczykowy, asystenta pasa ruchu i czujniki parkowania.
W opcji dostępny jest aktywny tempomat z funkcją Stop & Go i zaawansowany asystent jazdy. Dla entuzjastów przygotowano systemy M Setup, M Drift Analyser, M TRACK i M Laptimer, pozwalające dostosować charakterystykę auta do stylu jazdy i warunków torowych.
Ile kosztuje M2 CS?
BMW M2 CS 2025 kosztuje w Polsce 520 000 złotych. To zdecydowanie więcej niż w przypadku standardowego M2, ale różnica w cenie ma swoje uzasadnienie.
Mocniejszy silnik, lżejsza konstrukcja, torowe zawieszenie, karbonowe dodatki i bardziej zaawansowana technologia czynią z tego auta pełnoprawnego zawodnika do jazdy po torze – gotowego nie tylko do bicia rekordów, ale i do codziennej eksploatacji. Trudno się dziwić, że zainteresowanie modelem przekroczyło oczekiwania i BMW zwiększa dostępność M2 CS na wybranych rynkach.