BMW M350 to auto, na które czekacie. Będzie świetne wizualnie i zachowa 6 cylindrów
Sześć cylindrów zostaje na swoim miejscu - ale zyska nowe efektowne opakowanie. BMW M350 zapowiada się smakowicie - i zaskoczy stylistyką.
- BMW M350 będzie flagową wersją nowej Serii 3
- Półkę wyżej pojawi się tylko nowe spalinowe i elektryczne M3
- Dostaniemy tutaj sześć cylindrów
W Monachium potrzeby klientów są na pierwszym miejscu. BMW zdaje sobie sprawę z faktu, że bez elektryfikacji będzie mieć problemy w Europie, gdzie regulacje są bardzo restrykcyjne. Z drugiej strony samochody spalinowe nigdzie się jeszcze nie wybierają. Bawarska firma postawiła na zdywersyfikowaną ofertę, która pokrywa sporą część rynku. W przyszłości będzie w niej miejsce także dla aut sześciocylindrowych - takich jak BMW M350.
Nowa Seria 3 z rodziny Neue Klasse, czyli ta elektryczna, pokaże kierunek, w którym pójdzie stylistyka tego auta. Na drogi wyjedzie jednak także spalinowa wersja. Zachowa podobny design, ale będzie zbudowana na zupełnie innej platformie - wywodzącej się z obecnego modelu.
Nowe BMW M350 połączy moc sześciu cylindrów i odrobinę elektryfikacji
Mowa tutaj o systemie miękkiej hybrydy, rozbudowanym i bardziej wydajnym. Taki zestaw powinien oddać w ręce kierowcy około 400 KM, co będzie liczbą więcej niż zadowalającą. Oczywiście standardem będzie napęd na cztery koła, a także sportowe zawieszenie.
To wszystko dostaniemy w odważnym wizualnie opakowaniu. Linia Neue Klasse ma być "retrofuturystyczna". Co to oznacza? Jeśli szukacie auta, które stanowi ewidentnie największą inspirację dla designerów z Monachium, to spójrzcie na BMW Garmisch. To ciekawy projekt, który zaginął i który odbudowano po latach.
Patrząc na przednie lampy można zauważyć, że stanowią one wyraźną inspirację dla stylistyki pasa przedniego w nowej Serii 3, także elektrycznej. Tyczy się to również nadchodzącego BMW iX3, gdzie dodatkowo pojawią się podobne do tych z Garmischa "nerki".
Nawiązanie do przeszłości zdaje się być dobrym ruchem. We wnętrzu zadebiutuje z kolei kokpit Panoramic iDrive, z nowym ekranem w podszybiu i mniejszym wyświetlaczem na konsoli środkowej.
Obok wersji M350 zobaczymy oczywiście inne silniki - od dwulitrowej benzyny, przez 4-cylindrowego diesla, aż po nowe wydajne hybrydy plug-in. Kolejna generacja Serii 3 zadebiutuje w przyszłym roku - prawdopodobnie w drugim kwartale.