BMW M4 Convertible sprawdzi się podczas zimowych wypadów. Serio
BMW M4 Convertible ma ściągany płócienny dach, oferuje 510 KM i ma napęd na cztery koła - tylko i wyłącznie. Uniwersalne auto na każdą okazję? Zdecydowanie.
Wypad w góry także nie będzie tutaj żadnym problemem. Nowe kabriolety nie tylko zapewniają wysoki komfort termiczny przy zamkniętym dachu, ale także gdy go "zrzucimy". Przemyślane ogrzewanie kabiny i systemy, które dbają o ciepło w okolicach szyi i głowy, pozwalają na jazdę "top down" także zimą. Tak więc nie zdziwcie się, jeśli w któryś słoneczny dzień w jakimś kurorcie narciarskim zobaczycie nowe BMW M4 Convertible ze złożonym dachem.
Poza tym BMW M4 Convertible jest bardzo uniwersalne
W przeciwieństwie do wersji sedan i coupe nie dostaniemy tutaj napędu na tylną oś i manualnej skrzyni biegów. Wybór został ograniczony do napędu xDrive i ośmiobiegowej skrzyni automatycznej. Czy to źle? Nic z tych rzeczy. Zapewni to większy komfort użytkowania tego auta, a w razie potrzeby napęd przedniej osi można odłączyć. Brzmi nieźle?
Poza tym mówimy o piekielnie szybkim aucie. Setka na zegarach pojawia się w 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna sięga 280 km/h. Standardowo otrzymujemy tutaj tarcze w rozmiarze 380 mm z przodu i 370 mm z tyłu, zaś na liście opcji jest ceramiczny układ z tarczami 400 mm z przodu i 380 mm z tyłu.
Wprowadzono tutaj także wiele zmian do samej konstrukcji auta. Specjalne usztywnienia sprawiają, że nadwozie "nie pracuje" w zakrętach przy zdjętym dachu. Przejście na miękkie zadaszenie także jest strzałem w dziesiątkę. Przede wszystkim nowy dach jest o 40% lżejszy od poprzedniego. Do tego po złożeniu masa tylnej części nadwozia nie zwiększa się, co było wyczuwalne w poprzedniku i nie każdemu pasowało. Ważne jest także obniżenie środka ciężkości - to oznacza większą pewność prowadzenia.
Sam bagażnik przy złożonym dachu ma 255 litrów, a przy zamkniętym ponad 300. Proces składania materiałowego zadaszenia trwa 18 sekund i może być wykonywany podczas jazdy z prędkością do 50 km/h.
BMW M4 Convertible - od 480 900 zł
Niemcy od razu pochwalili się cennikiem swojego modelu. Otwiera go kwota 480 900 zł za "golasa", którego bardzo łatwo doposażymy w wiele ciekawych dodatków. Dorzuciłem tutaj na przykład pakiet Driver (odblokowuje wyższą prędkość maksymalną), trochę karbonu, tapicerkę z palety Individual i "pakiet innowacji". Efekt? 558 800 zł - i tyle będą zapewne kosztowały typowe egzemplarze tego auta wyjeżdżające na nasze drogi.