BMW M4 CS - Ostrzej

Po wczorajszej zapowiedzi nie pozostało nam nic innego jak zaprezentować Wam najnowsze dziecko BMW - M4 CS. Uplasowany pomiędzy M4 Competition Package, a ekstremalnym GTS-em, może narobić sporo zamieszania.

Od razu mówimy. GTS się już wyprzedał, więc nowy CS, aż do zakończenia (zapewne) limitowanej produkcji, będzie najmocniejszym M4 w ofercie BMW.

A o jakich wartościach mówimy? M4 CS ma mieć trzylitrowe twinturbo wzmocnione do 460 KM i generujące 600 Nm momentu obrotowego. Niby to tylko 10 KM więcej niż w Competition Package, ale zmian jest tak naprawdę więcej.

BMW M4 CS

Z GTS "pożyczono" część konstrukcji - CS "ocieka" włóknem węglowym - wzmocniony nim plastik jest konstrukcją dachu, tylnego spoilera, splitterów i dyfuzora. Zastosowano także nowe, lekkie drzwi. W efekcie M4 CS jest lżejsze od standardowej "M czwórki" o 32 kg (10 kg mniej niż Competition Package).

Popracowano także nad przekładnią DCT. To też przełożyło się na osiągi. 100 km/h jest osiągane po 3,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 278 km/h. BMW informuje także o czasie na Nurburgringu. M4 CS zrównało się z Porsche 991 Carrera S, osiągając czas 7 minut i 38 sekund.

BMW M4 CS

Tak dobre wyniki to efekt zmian również w podwoziu i układzie hamulcowym. Pojawiły się nowe sześcio- i czterotłoczkowe zaciski, sztywniejsze amortyzatory i sprężyny. W standardzie są teraz koła o średnicy 19 i 20 cali.

Dla M4 CS zarezerwowano dwa nowe lakiery - Sapphire Black metallic i Frozen Dark Blue II.

Najnowsze BMW jest już w cennikach - w Niemczech zaczynać się będzie od 116 900 Euro. Czyli dopłata do "zwykłej" M4 Coupe wyniesie ok. 40 000 Euro.