BMW M5 CS jeszcze nie zadebiutowało, ale części do niego już są na Allegro ¯\_(ツ)_/¯

Witamy w Polsce, gdzie wszystkie części do danego auta możecie kupić przed premierą danego auta. Kto jest chętny na podzespoły z BMW M5 CS?

A więc wchodzimy na Allegro, klikamy sobie w dziale z częściami i znajdujemy taki oto kwiatek. Front, tył i wnętrze z BMW. Ale nie takiego zwykłego, tylko z BMW M5 CS. Spokojnie, nie przegapiliście premiery - do tej jeszcze nie doszło. Nie przeszkodziło to jednak komuś w zdobyciu elementów, które trafiły na rynek.

Jak to możliwe, że tyle części do BMW M5 CS trafiło na sprzedaż?

To dość pokręcona i zawiła historia, ale można ją łatwo wyjaśnić. Otóż M5 CS miało zadebiutować już kilka miesięcy temu, jeszcze w wydaniu sprzed liftingu. W sieci pojawiły się nawet zdjęcia szpiegowskie niezamaskowanego auta, które stało na terenie fabryki. BMW jednak z jakiegoś powodu zdecydowało się opóźnić debiut tego samochodu. Podejrzewam, że ma to związek z liftingiem i nowymi normami. Wstrzymano się więc na tyle, aby auto dostało nową stylistykę i jednocześnie na pewno współgrało z nowymi wytycznymi Unii Europejskiej.

BMW M5 CS

Oznacza to jednak, że w czeluściach magazynów BMW pozostało pewnie całkiem sporo aut przedprodukcyjnych. Wykorzystywane są one do różnych celów - od prezentacji dla klientów, przez nasze testy dziennikarskie, aż po weryfikowanie kolejnych poprawek. Tutaj najprawdopodobniej mamy więc do czynienia z mieszanką elementów z kilku samochodów.

Front i tył mogą pochodzić ze "zwykłego" M5

Szczegółowo porównałem zdjęcia sprzedawanych elementów z fotografiami nowego M5 po liftingu. Różnic brak, dosłownie. Jedynym detalem są emblematy M5 CS, które znajdziemy na pokrywie bagażnika i na grillu. Przeszczepienie takowych to nie problem, a poddostawcy tej części zapewne już kawał czasu temu dostali zlecenie na produkcję. Co więcej, tutaj do czynienia mamy ze zderzakami z wersji na rynek amerykański.

A wnętrze? Cóż, tutaj mamy znacznie więcej z BMW M5 CS. Obszycie alcantarą i logotyp CS zdradzają nam, że mamy do czynienia z prawdziwym kokpitem.

Ale nie jest to kokpit z auta, które poznamy w najbliższych miesiącach. Dlaczego? Spójrzcie na zegary. To wariant sprzed liftingu, z ładniejszym nomen omen wskaźnikami. Widoczne są też minimalne różnice w projekcie konsoli centralnej.

Czyli te części pochodzą z rozebranych BMW M5 CS?

Tak, na to wygląda. Jeśli więc ktoś będzie lepić rozbitka, lub chce zrobić małego potwora, to bardzo proszę - części już są. Realnie jednak kolejki chętnych się nie spodziewam.

Swoją drogą, to nie jest pierwszy przypadek debiutu części na Allegro przed premierą auta. To samo miało miejsce wiele lat temu przed prezentacją Skody Superb obecnej generacji, a także innych modeli wielu producentów. Magia Polski!