BMW Serii 1 Facelifting - Czas poprawy
Aktualna generacja najmniejszego BMW obchodzi w tym roku czwarte urodziny. To dobry moment na drobne odświeżenie auta oraz doposażenie go w rozwiązania znane z nowszych modeli tej marki.
Nadwozie serii 1 przeszło delikatną kosmetykę, która dopasowała je wizualnie do aktualnego języka stylistycznego marki. Z przodu zauważymy przemodelowane "nerki" oraz reflektory (opcjonalnie LED), a także nieco inaczej zarysowany zderzak. Najwięcej zmian zaszło jednak z tyłu - lampy zachodzą teraz na klapę bagażnika, tworząc charakterystyczny kształt litery L. Nowy jest także tylny zderzak.
Wnętrze zyskało lepsze materiały wykończeniowe oraz bogatsze wyposażenie standardowe. Podstawowa wersja zyskała automatyczną klimatyzację oraz system BMW Professional zaopatrzony w 6,5-calowy ekran i obsługiwany poprzez iDrive. Dodatkowo nieco zmieniło się wyposażenie dedykowanych linii, dzięki czemu możliwość indywidualizacji auta jest jeszcze większa.
Pod maskę trafią najnowsze konstrukcje BMW - w tym 3-cylindrowe jednostki, które poznaliśmy już w Serii 2 Active Tourer oraz Mini. Modele oznaczone jako 116i/116d otrzymają 1,5-litrową konstrukcję (odpowiednio benzynową oraz wysokoprężną), zapewniającą wyraźnie niższe zużycie paliwa przy zachowaniu odpowiednich osiągów. Nie myślcie jednak, że nie będzie już innych silników. BMW nie rezygnuje bowiem ze swoich 4- i 6-cylindrowych jednostek.
Dzięki dokładności inżynierów odmłodzona seria 1 może pochwalić się rozkładem masy zbliżonym do proporcji 50-50 pomiędzy obiema osiami. Auto dzięki temu legitymuje się zwinnością i niemałą dynamiką. Opcjonalnie można zaopatrzyć je w zawieszenie adaptacyjne, sportowe zawieszenie M, sportowy układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu czy sportowy układ hamulcowy. Na wyposażeniu podstawowym znajdzie się jednocześnie wskaźnik ciśnienia w oponach.
To jednak nie koniec. BMW uzupełni paletę wyposażenia dodatkowego o aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go. Dostępny będzie także Parking Assistant nowej generacji, który potrafi zaparkować samochód w ciasnych miejscach (zarówno równolegle, jak i prostopadle). Driving Assistant oparty na kamerze, system informujący o bieżących ograniczeniach prędkości czy zakazach, a także kamera cofania - wszystkie te elementy również będzie można "dorzucić" do nowej serii 1.
https://www.youtube.com/watch?v=3tI4Yeg9HvA