BMW Serii 3 2022. Spokojnie, niczego nie popsuto
BMW Serii 3 2022 oficjalnie debiutuje na rynku. Spokojnie, Niemcy niczego tutaj nie popsuli - skupiono się głównie na technologiach, design odświeżając w dość konserwatywny sposób.
Po wielu mniejszych i większych "wyciekach" przyszedł czas na oficjalny debiut. BMW Serii 3 2022 w odświeżonym wydaniu wjeżdża na rynek po ponad trzech latach od premiery. Niemcy, co ciekawe, nie postawili na odważne zmiany. Można wręcz pokusić się o stwierdzenie, że jest to bardzo konserwatywny lifting, co akurat w tym przypadku można uznać za bardzo duży plus.
Co więc się zmieniło? Zobaczcie sami.
BMW Serii 3 2022 - dyskretne zmiany w nadwoziu
Na pierwszy rzut oka tych "nowości" niemal nie widać. Weźcie więc lupę i dokładnie przyjrzyjcie się przedniej części nadwozia. Tutaj warto zwrócić uwagę na przednie światła, które straciły charakterystyczne podcięcie (nawiązujące do BMW E46). Dostały one także nową sygnaturę świetlną, nawiązującą do innych nowości marki.
Oczywiście wyraźnie odświeżono także zderzak oraz "nerki". Te jednak nie urosły i zachowały naprawdę rozsądną formę - a to bardzo nas cieszy.
Z tyłu także znajdziemy zmieniony zderzak. Tutaj jednak większej liczby poprawek nie znajdziecie - BMW twierdzi, że lampy są nieco węższe, aczkolwiek trzeba by je zmierzyć miarką, gdyż na pierwszy rzut oka różnicy nie zauważycie.
BMW Serii 3 2022 - wnętrze idzie śladami modelu i4
To właśnie tam po raz pierwszy zadebiutowały zakrzywione ekrany systemu iDrive 8.0. Teraz znajdziemy je także w Serii 3. Nowe multimedia oczywiście otwierają szereg możliwości, aczkolwiek na pewno będą wymagały przyzwyczajenia i nauki obsługi.
Na tunelu środkowej nie znajdziecie też wybieraka skrzyni biegów. Jego miejsce zajął wąski przełącznik, który przesuwamy "do tyłu", aby wybrać pozycję D, lub "popychamy", aby wrzucić wsteczny. Tryb P załączamy zaciągając hamulec ręczny.
Na szczęście Niemcy pozostawili tutaj pokrętło systemu iDrive. Przypomnijmy - mniejsze modele, takie jak Seria 2 Active Tourer, straciły to udogodnienie. Argumentowane jest to mniejszymi wymiarami auta.
BMW Serii 3 2022 - silniki bez zmian
Pod maską nie znajdziemy żadnych nowości. Cała gama jednostek napędowych zostaje tutaj przeniesiona. To oznacza, że znajdziemy szereg wersji benzynowych i wysokoprężnych. Dla fanów elektryfikacji znajdzie się też hybryda plug-in, oferująca aż 292 KM.
Odświeżone BMW Serii 3 trafi do sprzedaży w drugiej połowie bieżącego roku. Ceny nie są jeszcze znane.