BMW Serii 3 2025 debiutuje w odświeżonym wydaniu. Tak, to kolejny lifting
"Ale jak to, przecież ten samochód przeszedł już lifting!". Co jednak stoi na drodze temu, aby odświeżyć go... drugi raz? Przed Wami BMW Serii 3 2025, czyli popularny model z kolejną porcją poprawek.
- BMW po raz drugi "odświeżyło" Serię 3
- Zmiany tyczą się głównie napędów, ale są też nowości wizualne
- Niektóre wersje mają więcej mocy i większy zasięg... na prądzie!
Ten samochód ma zostać z nami jeszcze co najmniej dwa lata - a może nawet nieco dłużej. To właśnie dlatego Niemcy skupili się na poprawieniu kluczowych elementów. BMW Serii 3 2025 zyskało przede wszystkim odświeżoną paletę jednostek napędowych, ale ma też kilka nowości wizualnych. Co się zmieniło?
BMW Serii 3 2025. Co nowego znajdziemy na pokładzie tego samochodu?
Zacznijmy od zmian w wyglądzie. W ofercie debiutują lakiery Arctic Race Blue i Vegas Red, a w gamie Individual pojawiły się kolory Frozen Pure Grey i Frozen Portimao Blue. Dyskretne zmiany zaszły również w detalach zderzaków. Nowa "trójka" ma również odświeżone wzory felg aluminiowych, które w topowych wersjach mogą być dwukolorowe.
We wnętrzu największą zmianą wizualną jest nowy nawiew na konsoli środkowej. Otoczono go zmodyfikowanym oświetleniem nastrojowym, które ma 9 kolorów do wyboru. W zależności od wersji dostajemy też inne listwy ozdobne. W ofercie pojawiło się matowe drewno z otwartymi porami (dostępne także w kolorze Ash Grey) i aluminium.
Listę tapicerek uzupełniają nowe kolory materiału Sensatec, a także nowa tkanina M PerformTex w wersji M Performance.
Poza tym w kabinie znajdziemy też poprawione multimedia z systemem BMW Operating System 8.5, który ułatwia obsługę i daje kilka dodatkowych funkcji z zakresu łączności online.
Seria 3 ma teraz więcej mocy i lepszy zasięg
Na przykład BMW M340i 2025 za sprawą układu miękkiej hybrydy generuje 374 KM i 539 Nm. Dzięki temu setkę osiąga w 4,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h.
BMW 330e wyposażono w nową baterię o pojemności 19,5 kWh. Dzięki większej gęstości energetycznej zasięg na prądzie zwiększył się do 100 kilometrów. Moc systemowa tej wersji to 292 KM. Warto dodać, że ten wariant dostaniemy w wydaniu tylnonapędowym i 4x4, przy czym to ostatnie wydanie oznacza nieco mniejszy zasięg na prądzie.
Standardowa wersja 330i zyskała drobne poprawki w komorach spalania, nowy wtrysk i zmodyfikowany wydech. Moc pozostała jednak na niezmienionym poziomie 245 KM.
"Trójka" niezmiennie wyjeżdża też na drogi w najsłabszym, 150-konnym wydaniu (318d), ale ma też pod maską 3-litrowego diesla o mocy 340 KM. W każdym silniku znajdziemy układ miękkiej hybrydy.
Niebawem powinniśmy poznać ceny i specyfikację tego auta na polskim rynku.