Takie BMW Serii 5 będziecie podziwiali na ulicach. Zdjęcia i ceny bazowych wersji spalinowych
Wiecie już ile kosztuje elektryczne BMW i5. Teraz czas spojrzeć na zdjęcia i cennik wariantów, które będą królowały na polskich drogach. Tak prezentuje się BMW Serii 5 2024 G60 w skromniejszym wydaniu, z jednostkami spalinowymi pod maską.
Elektryczne BMW i5 jest przełomowe i robi doskonałe wrażenie, ale na naszych drogach nie będzie najczęstszym widokiem. Niemcy na pewno nie mogą narzekać na zainteresowanie, a nawet w Polsce sprzedaż powinna być na wysokim poziomie. Dowodem na to jest sukces modelu iX, stającego się coraz popularniejszym samochodem na naszych drogach. Czas jednak skupić się na tym, co będzie podstawą wielu flot. BMW Serii 5 2024 G60 debiutuje w Polsce także w wersjach spalinowych, w tym w "skromnym" wydaniu. Zobaczcie ile kosztuje i co oferuje.
BMW Serii 5 2024. Pod maską znajdziemy na start trzy wersje spalinowe
Będzie to benzynowy wariant 520i, diesel 520d i hybryda plug-in 530e. Do nich w przyszłym roku dołączy sześciocylindrowa hybryda plug-in 550e, a później gamę uzupełni model M5.
Tu Niemcy stawiają kropkę - standardowego 530i, lub wariantu 540i nie przewidziano na rynek europejski. Jest to oczywiście kwestia obowiązujących norm, które mocno naciskają na elektryfikację.
Spójrzmy więc na BMW Serii 5 2024 w absolutnie nagim wydaniu. W porównaniu do i5 okrojono tutaj nieco kwestie wizualne, a w nadkolach znajdują się skromniejsze felgi. Takie BMW 520i 2024 może być popularnym wyborem do wypożyczalni i firm leasingowych, gdyż. zapewnia dobry stosunek wyposażenia do ceny.
Za BMW 520i 2024 trzeba zapłacić 255 000 złotych - wyjściowo. Oczywiście im dalej w konfigurator, tym większa robi się cena końcowa. W standardzie dostajemy tutaj ekoskórę, zaawansowane multimedia, światła LED, podgrzewane fotele oraz komplet systemów bezpieczeństwa. Na poziom wyposażenia nie można więc narzekać.
Obok tej wersji pojawi się też drugi kandydat do roli flotowego lidera. BMW 520d 2024 trafi na rynek w wersji z napędem na tylną oś i w wydaniu xDrive. Tylnonapędowy wariant kosztuje 270 000 złotych, zaś za "czterołapa" zapłacimy 285 000 złotych.
Jeszcze w tym roku ofertę uzupełni hybryda plug-in - BMW 530e 2024
W tej wersji dostaniemy 299 KM, 450 Nm momentu obrotowego i blisko 100 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu. Ma to zapewnić akumulator o pojemności 19,4 kWh, czyli wyraźnie mniejszy niż ten, w Mercedesie Klasy E W214. Niestety, cen tej hybrydy jeszcze nie znamy.
Wiosną przyszłego roku dostaniemy też jedyny sześciocylindrowy wariant. Model BMW 550e xDrive połączy silnik 3.0 R6 z napędem elektrycznym. 489 KM i 700 Nm gwarantuje dobre osiągi i z pewnością sprawdzi się w roli generatora wrażeń we "flagowej" wersji BMW Serii 5 2024.
Modele 530i i 540i to zakazane owoce
Amerykańscy klienci marki dostaną też klasyczny benzynowy wariant 530i, generujący 258 KM i 540i, oddający w ręce kierowcy 380 KM. Tutaj nie ma żadnej zaawansowanej elektryfikacji. Niestety, te wersje przegrały z nowymi normami emisji spalin na Starym Kontynencie.
BMW zapowiada za to 6-cylindrowego diesla w Europie
Będzie to zapewne wersja 540d lub 530d, spokrewniona z napędem stosowanym w nowej Serii 7. Wiemy też, że oferta elektryków powiększy się o model M50, który zapełni lukę między 340-konnym wydaniem eDrive40 i modelem M60.