BMW X1 po liftingu zyskuje wersje hybrydową. Są też inne zmiany
Ci, którzy marzyli o hybrydowym BMW X1, wreszcie mogą udać się do salonu BMW.
Producent z Monachium tuż po premierze nowej Serii 1 zaprezentował światu odświeżone X1. Zmiany są jednak bardzo kosmetyczne, a tak naprawdę największą rewolucją jest modyfikacja gamy jednostek napędowych. Stylistyka auta została delikatnie zmieniona - z przodu znajdziemy nowe światła oraz zmieniony zderzak. Analogiczne poprawki wprowadzono w tylnej części nadwozia. Poza tym gamę lakierów poszerzono o trzy nowe odcienie - Jucaro Beige, Misano Blue i BMW Individual Storm Bay. W nadkolach mogą się pojawić z kolei całkowicie nowe felgi.
Jeszcze mniej nowości znajdziemy we wnętrzu. Wbrew oczekiwaniom BMW nie zdecydowało się na zaadaptowanie cyfrowych zegarów czy najnowszych multimediów do tego modelu. X1 oferowane jest więc z wyposażeniem identycznym jak w wersji sprzed liftingu. Zmiany to nowe materiały wykończeniowe w niektórych miejscach, odświeżone panele dekoracyjne oraz dodatkowe kolory tapicerek.
Nowości pod maską
Największą zmianą w BMW X1 jest wprowadzenie wersji typu plug-in hybrid, która łączy silnik 1.5 TwinPower Turbo i jednostkę elektryczną. Łączna moc przekracza 200 KM, a napęd serwowany jest na cztery koła za pomocą połączenia silnika elektrycznego i spalinowego. BMW zapewnia, że dzięki baterii o pojemności 9,7 kWh zasięg wyniesie nawet 50 kilometrów na jednym ładowaniu.
Poza tym w ofercie BMW X1 pojawi się znany zestaw silników - diesle s/xDrive16d / 18d, 20d i 25d (o mocy od 116 do 231 KM) oraz benzyny od 1.5 (18i) 136 KM aż po topową 25i, czyli 2.0 231 KM. Część z wymienionych wariantów początkowo nie będzie dostępna i pojawi się w ofercie z lekkim opóźnieniem.
Nowe BMW X1 wjedzie do salonów latem bieżącego roku. Wtedy też poznamy szczegółowy cennik.