BMW X2 2024. Nowy projekt, stary pomysł. To przepis na sukces
Czas zacząć od czystej kartki. BMW X2 2024 ma znaną nazwę, ale w niczym nie przypomina swojego poprzednika. Niemiecka marka ma ambitne plany i chce podbić segment kompaktowych crossoverów z metką premium. Czy ten model im w tym pomoże?
Kompaktowe SUV-y stały się bardzo ważne dla firm z segmentu premium. Te auta pełnią wyjątkową rolę, gdyż są coraz częściej "punktem wejścia" dla wielu klientów. Przedstawiciele szeregu firm powiedzieli mi wprost: ludzie najpierw wybierają takie auto, a potem, jeśli zostają z nami, przesiadają się do większego modelu. BMW X2 2024 będzie więc świetnym początkiem romansu z tą marką.
W Monachium postawiono na sprawdzony przepis, po raz pierwszy w "najmniejszym" rozmiarze. Zobaczcie jak prezentuje sie druga generacja tego modelu i co ją wyróżnia.
BMW X2 2024. Skalowanie trwa w najlepsze - choć tu wyszło wyjątkowo dobrze
Projekt, który stworzył cały segment samochodów, czyli BMW X6, chyba nigdy nie odejdzie do lamusa. Najpierw pomysł BMW podpatrzyła konkurencja, a teraz sama firma z Monachium skutecznie "skaluje" design i dopasowuje go do innych modeli.
W tym gronie BMW X2 wyróżnia się z tłumu. Kompaktowy SUV jest dużo bardziej kanciasty od swoich większych braci, czym nawiązuje nie tylko do X1, ale też do sportowych modeli z rodziny M. Paradoksalnie widać tutaj inspirację nowym BMW XM, zwłaszcza w obrębie pasa przedniego, tylnego i linii szyb.
Powiedzieć, że jest to odważnie wyglądające auto, to mało. W X2 mamy wiele detali przyciągających wzrok. Ta mnogość może niektórych męczyć, ale z drugiej strony jest tym, czego oczekuje teraz wiele osób.
Na pewno warto tutaj zwrócić uwagę na kształt przednich i tylnych lamp. Można spodziewać się, że podobne pomysły pojawią się w nowym BMW X3 i później w X4.
To duży samochód - zwłaszcza w zestawieniu z poprzednikiem
Nowe X2 mierzy 4554 mm długości, 1844 mm szerokości i 1590 mm wysokości. Rozstaw osi ma 2692 mm długości. Tym samym dostajemy tutaj nie tylko o blisko 20 cm dłuższe od poprzednika auto. Nawet względem BMW X1 przybyło aż 6,6 centymetra.
Co ciekawe przełożyło się to delikatnie na wagę auta. Nowość BMW waży średnio o koło 40 kilogramów więcej od modelu X1, niezależnie od wersji.
Wnętrze przeniesiono z BMW X1, ale nie zabrakło w nim kilku nowości
Sam design kokpitu nie uległ zmianie, co jest plusem (i ma jeden minus). Prosty projekt z dwoma dużymi ekranami robi dobre wrażenie, ale niezmiennie brakuje tutaj pokrętła iDrive. BMW usuwa je w najmniejszych autach, co nie każdemu przypadnie do gustu.
Nowość, o której wspominam, to BMW Operating System 9. Nowy software multimediów zmienia nieco układ menu i teoretycznie upraszcza obsługę. To jednak sprawdzimy dopiero podczas pierwszych testów tego samochodu.
BMW X2 2024. Co znajdziemy pod maską?
Początkowo mowa tutaj o trzech wersjach silnikowych. Ofertę otworzy wariant X2 sDrive20i, czyli przednionapędowa wersja z trzycylindrową jednostką 1.5 o mocy 170 KM. Przeskok będzie tutaj duży, gdyż kolejny wariant w ofercie to model M35i, oferujący układ xDrive, 300 KM i sportowe wrażenia z jazdy.
W ofercie debiutuje też wersja X2 sDrive18d, czyli dwulitrowy diesel o mocy 150 KM. Ta wersja trafi w gusta oszczędnych kierowców, ceniących sobie duży zasięg.
Sprzedaż BMW X2 2024 ruszy już niebawem, a pierwsze dostawy zaczną się w marcu przyszłego roku.