BMW X7 iPerformance Concept - Wielkość
BMW ostatnimi czasy lubi nieco przeginać - z mocą czy ze stylem. Tym razem jednak Niemcy postanowili zabawić się z wielkością auta. Efekty? Zobaczcie sami.
BMW X7 iPerformance Concept to nic innego jak studyjna wersja modelu X7, czyli największego SUV-a w gamie tej marki. Docelowo ma on konkurować z takimi zawodnikami jak Mercedes GLS, Range Rover czy Cadillac Escalade (w USA). Niemcy chcą, aby X7 wyraźnie wyróżniało się na tle pozostałych “X-ów”. Przód zyska bardzo, ale to bardzo duże i jednocześnie bardzo kontrowersyjne “nerki” - ich wielkość jest iście amerykańska. Co ciekawe będą one akompaniowane przez stosunkowo wąskie lampy, zarówno przednie jak i tylne, co dodatkowo potęguje wrażenie masywności auta. O wnętrzu trudno jest się wypowiadać, gdyż ostatnio niemal wszystkie koncepcyjne BMW mają identyczny kokpit. Wiemy już jednak, że w X7 dostaniemy zestaw foteli 2+3+2, choć niewykluczone jest, że w przyszłości pojawi się także luksusowa wersja 2+2.
BMW nie zdradziło, jaki silnik z gamy iPerformance kryje się pod maską studyjnego X7. Najprawdopodobniej jest to odmiana 40e znana z Serii 7, aczkolwiek może to też być nowa konstrukcja, która współpracuje z większym silnikiem R6 (zamiast R4, jak to ma miejsce w przypadku 40e). W produkcyjnej X7-ce znajdziemy na pewno dwie duże benzyny - 3.0 R6 generującą od 340 do 360 koni mechanicznych, oraz 4.4-litrowe V8 generujące 440-460 koni mechanicznych. Na wersję V12 według wstępnych informacji nie ma co liczyć - a szkoda, bo byłaby to z pewnością jedna z najciekawszych i jednocześnie najbardziej szalonych ofert na rynku.