BMW XM 50e otwiera gamę topowego SUV-a. Tutaj mruczy 6 cylindrów
Niemcy po cichu zaprezentowali bazowe wydanie swojego flagowego SUV-a. BMW XM 50e ma mniej cylindrów, ale wciąż jeździ na prądzie i jest wystarczająco szybkie.
Mniej nie zawsze znaczy gorzej. BMW XM 50e 2023 uzupełnia ofertę flagowego SUV-a monachijskiej marki. Niemcy postawili tutaj na mniejszy silnik, ale zachowali duży akumulator i mocną jednostkę elektryczną. Specyfikacja jest więc naprawdę imponująca.
Aby nieco odsunąć od siebie kolejne warianty, bazowy model 50e jest nieco słabszy niż pierwotnie zakładano. Nie zmienia to jednak faktu, że wciąż zadowoli wielu kierowców, a stylistyką nadwozia niezmiennie szokuje i budzi kontrowersje.
BMW XM 50e 2023. Mocy tutaj nie brakuje
Sercem nowej wersji jest trzylitrowa rzędowa szóstka, oczywiście benzynowa. Połączono ją z jednostką elektryczną, generującą 197 KM. Łączna moc to 475 KM i 700 Nm, co jest naprawdę przyzwoitym wynikiem.
Te wartości pozwalają na osiągnięcie 100 km/h w 5,1 sekundy, oraz rozpędzenie XM-a do 250 km/h. Tym samym dynamika nie powinna nikogo rozczarować.
BMW XM 50e, podobnie jak i inne wersje, korzysta z akumulatora o pojemności 22,1 kWh. Zasięg na jednym ładowaniu sięga tutaj 84 kilometrów, a to w zupełności wystarczy do nieco tańszego przemieszczania się po mieście - zwłaszcza przy codziennym wykorzystaniu auta i regularnym ładowaniu.
Według oficjalnych danych, XM 50e zużywa od 1,4 do 1,6 litra paliwa na setkę, a emisja CO2 to 34-35 g/km. Oczywiście te dane pochodzą z normy WLTP, która jak wiemy nieco zakrzywia rzeczywistość. Niemniej ten XM z pewnością będzie najoszczędniejszy i zarazem najtańszy w zakupie.
Na drugim krańcu oferty jest nowa wersja Label Red
Ta z kolei pokazuje zupełnie inny wizerunek tego samochodu i oferuje najmocniejsze wcielenie spalinowej jednostki BMW w historii. Silnik V8 S68 został tutaj podkręcony wraz z napędem elektrycznym do 748 KM, a moment obrotowy wzrósł do 997 Nm.
Takie wartości sprawiają, że setka pojawia się na zegarach w 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna z pakietem M Driver to 280 km/h (ograniczona elektronicznie).
Nowe BMW XM jest już dostępne w sprzedaży. W polskiej ofercie póki co znajdziemy tylko 653-konną hybrydę z silnikiem V8. Wersja R6 trafi do sprzedaży najprawdopodobniej za kilka tygodni.