BYD Atto 2 ma teraz dwie twarze. W ofercie debiutuje flagowy elektryk i hybryda plug-in
BYD Atto 2 debiutuje w dwóch nowych wariantach. Gamę uzupełniła flagowa wersja elektryczna z największym akumulatorem, a obok niej pojawiła się hybryda plug-in DM-i. Co oferują te modele?
- BYD Atto 2, crossover z segmentu B, zyskał dwie nowe wersje
- Jedna to flagowy wariant elektryczny, z akumulatorem 64,8 kWh
- Nowością jest hybryda plug-in, zapewniająca do 1000 km zasięgu
Chińskie marki nie zwalniają tempa. BYD Atto 2, jeden z kluczowych dla tego producenta w Europie produktów, właśnie zyskał dwa nowe warianty. Są one skrajnie różne i mają przemówić do innych grup odbiorców. Na jednym krańcu spektrum debiutuje flagowy wariant elektryczny, z dużym akumulatorem i z większym zasięgiem. Przeciwwagą jest zaś hybryda plug-in - dość zaskakujący wybór w tym segmencie.
Co oferują te modele i czego można od nich oczekiwać? Sprawdziliśmy to.
BYD Atto 2 DM-i to hybryda plug-in z dużym zasięgiem. Na prądzie przejedzie do 90 kilometrów
W przypadku hybrydowej wersji mamy do czynienia z dwoma wariantami. W modelu Active dostaniemy silnik 1.5, który współpracuje z akumulatorem o niewielkiej pojemności 7,8 kWh. Zasięg na prądzie to 40 kilometrów, a całkowita moc zespołu napędowego sięga 166 KM.
Moc ładowania AC sięga 3,3 kW, co nieco rozczarowuje, zwłaszcza przy tak malutkim akumulatorze. Od 15 do 100% można naładować się w niecałe 3 godziny. Niby niedużo, ale jednak podnosząc moc do 6,6 kW byłaby to nieco ponad godzina.
Półkę wyżej stoi wariant Boost. Tutaj postawiono nie tylko na większy akumulator (ma 18 kWh), ale także na wyższą moc systemową - sięga 212 KM. Zasięg na prądzie to 90 km. W tym wariancie dostajemy także szybsze ładowanie, choć w przypadku większej baterii nie oznacza to krótszego czasu spędzonego przy ładowarce.
Ciekawostką jest za to BYD Atto 2 Comfort z baterią 64,8 kWh. Jego możliwości imponują
Większy akumulator przynosi tutaj wiele korzyści. Zasięg wynosi tutaj nawet 600 km w cyklu miejskim (choć to bardzo ambitne wyliczenia, zgodne z normą WLTP), a w cyklu mieszanym ponad 400 kilometrów. Ciekawostką jest za to moc ładowania akumulatora. Tutaj w przypadku prądu przemiennego jest to 11 kW, zaś przy ładowaniu prądem stałym jest to 155 kW. To naprawdę dobry wynik w tak małym samochodzie - liczącym 4,3 metra crossoverze z segmentu B.
Co różni te samochody?
Choć na pierwszy rzut oka wyglądają niemal identycznie, to wbrew pozorom nieco się różnią. BYD Atto 2 DM-i ma inny zderzak przedni, ze srebrną listwą w dolnej części. Z kolei wersja elektryczna zyskała nieco bardziej aerodynamiczną linię, zmniejszającą współczynnik oporu powietrza.
Wnętrza są tutaj identyczne i nie ma pomiędzy nimi większych różnic. Nowe warianty niebawem pojawią się w ofercie - w momencie debiutu w salonach poznamy ich cennik.


