BYD Atto 2 ma teraz dwie twarze. W ofercie debiutuje flagowy elektryk i hybryda plug-in

BYD Atto 2 debiutuje w dwóch nowych wariantach. Gamę uzupełniła flagowa wersja elektryczna z największym akumulatorem, a obok niej pojawiła się hybryda plug-in DM-i. Co oferują te modele?

  • BYD Atto 2, crossover z segmentu B, zyskał dwie nowe wersje
  • Jedna to flagowy wariant elektryczny, z akumulatorem 64,8 kWh
  • Nowością jest hybryda plug-in, zapewniająca do 1000 km zasięgu

Chińskie marki nie zwalniają tempa. BYD Atto 2, jeden z kluczowych dla tego producenta w Europie produktów, właśnie zyskał dwa nowe warianty. Są one skrajnie różne i mają przemówić do innych grup odbiorców. Na jednym krańcu spektrum debiutuje flagowy wariant elektryczny, z dużym akumulatorem i z większym zasięgiem. Przeciwwagą jest zaś hybryda plug-in - dość zaskakujący wybór w tym segmencie.

Co oferują te modele i czego można od nich oczekiwać? Sprawdziliśmy to.

BYD Atto 2 DM-i to hybryda plug-in z dużym zasięgiem. Na prądzie przejedzie do 90 kilometrów

W przypadku hybrydowej wersji mamy do czynienia z dwoma wariantami. W modelu Active dostaniemy silnik 1.5, który współpracuje z akumulatorem o niewielkiej pojemności 7,8 kWh. Zasięg na prądzie to 40 kilometrów, a całkowita moc zespołu napędowego sięga 166 KM.

Moc ładowania AC sięga 3,3 kW, co nieco rozczarowuje, zwłaszcza przy tak malutkim akumulatorze. Od 15 do 100% można naładować się w niecałe 3 godziny. Niby niedużo, ale jednak podnosząc moc do 6,6 kW byłaby to nieco ponad godzina.

BYD Atto 2 2026

Półkę wyżej stoi wariant Boost. Tutaj postawiono nie tylko na większy akumulator (ma 18 kWh), ale także na wyższą moc systemową - sięga 212 KM. Zasięg na prądzie to 90 km. W tym wariancie dostajemy także szybsze ładowanie, choć w przypadku większej baterii nie oznacza to krótszego czasu spędzonego przy ładowarce.

Ciekawostką jest za to BYD Atto 2 Comfort z baterią 64,8 kWh. Jego możliwości imponują

Większy akumulator przynosi tutaj wiele korzyści. Zasięg wynosi tutaj nawet 600 km w cyklu miejskim (choć to bardzo ambitne wyliczenia, zgodne z normą WLTP), a w cyklu mieszanym ponad 400 kilometrów. Ciekawostką jest za to moc ładowania akumulatora. Tutaj w przypadku prądu przemiennego jest to 11 kW, zaś przy ładowaniu prądem stałym jest to 155 kW. To naprawdę dobry wynik w tak małym samochodzie - liczącym 4,3 metra crossoverze z segmentu B.

Co różni te samochody?

Choć na pierwszy rzut oka wyglądają niemal identycznie, to wbrew pozorom nieco się różnią. BYD Atto 2 DM-i ma inny zderzak przedni, ze srebrną listwą w dolnej części. Z kolei wersja elektryczna zyskała nieco bardziej aerodynamiczną linię, zmniejszającą współczynnik oporu powietrza.

BYD Atto 2 2026

Wnętrza są tutaj identyczne i nie ma pomiędzy nimi większych różnic. Nowe warianty niebawem pojawią się w ofercie - w momencie debiutu w salonach poznamy ich cennik.