Tani crossover BYD przeszedł lifting. To jeden z hitów w Europie
Ten samochód jest bestsellerem chińskiej marki w Europie. BYD Atto 3, czyli konkurent między innymi elektrycznej wersji Hyundaia Kony, przeszedł dyskretny lifting. Zmiany są bardzo skromne, ale mają uatrakcyjnić ten samochód.
Ten samochód ma być jedną z przepustek dla Chińczyków na rynek europejski. BYD Atto 3 jest subkompaktowym crossoverem na prąd, o przyjemnej dla oka stylistyce i dobrej cenie. Teraz przeszedł lifting, dzięki któremu ma być jeszcze bardziej atrakcyjny wizualnie. Weźcie jednak lupę i dokładnie szukajcie zmian - te są bardzo dyskretne.
Wiecie, co jest największą zmianą w BYD Atto 3?
Otóż chińska marka chwali się tym, że srebrne obudowy słupków C są teraz czarne. W ofercie debiutuje też lakier Quantum Black, a duży napis Build Your Dreams na pokrywie bagażnika zastąpiły litery BYD.
We wnętrzu pojawiła się nowa kolorystyka tapicerki, a system multimedialny korzystający z obrotowego ekranu o przekątnej 15,6 cala ma nowe oprogramowanie.
Standardowe wyposażenie jest nieco bogatsze. Na pokładzie znajdziemy 7 poduszek powietrznych, kamery 360, asystenta pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, czujnik monitorujący martwą strefę i aktywne światła LED. W kabinie z kolei czas umila nagłośnienie Dirac HD z 8 głośnikami.
BYD Atto 3 występuje w dwóch wersjach. Obydwie mają 204 KM i 310 Nm, aczkolwiek tańsza korzysta z baterii o pojemności 50 kWh, zaś droższa ma akumulator 60,5 kWh. Zasięg, według normy NEDC, to odpowiednio 400 i 480 kilometrów. W praktyce tę wartość można spokojnie zmniejszyć o 20-30%, czyli uzyskamy wynik na poziomie 300-400 kilometrów.
Wariant z mniejszą baterią ładuje się z mocą do 70 kW, zaś mocniejszy osiąga 80 kW na ładowarkach. Nie jest to więc najszybciej ładujący się samochód w tym segmencie. Warto jednak dodać, że wszystkie wersje obsługują funkcję V2L, która umożliwia wykorzystanie prądu z baterii do zasilania zewnętrznych urządzeń.
Co ciekawe różnica w pojemności akumulatora przekłada się też na osiągi. Wariant 50 kWh osiąga setkę w 7,9 sekundy, zaś 60 kWh w 7,3 sekundy.
BYD wejdzie do Polski w czerwcu tego roku
Niebawem poznamy szczegółowy plan tej marki, w tym listę dealerów i ceny modeli. W ofercie pojawią się nie tylko modele elektryczne, ale także hybrydy plug-in z zaawansowanym napędem DM-i. To może być mocny punkt w ofercie tej marki - zwłaszcza w naszym kraju.