BYD głośno chwali się swoim nowym maluszkiem. Jedno pozostaje jednak nieznane

Czekacie na tanie elektryki? Bardzo proszę - ten samochód potencjalnie przypadnie Wam do gustu. Nazywa się BYD Dolphin Surf i już za kilka dni trafi na drogi.

BYD nie zwalnia tempa w ekspansji na rynku europejskim. Marka konsekwentnie poszerza swoją ofertę, łącząc auta elektryczne i hybrydowe typu plug-in. Już 21 maja chiński gigant zaprezentuje nowy model. To BYD Dolphin Surf, czyli model, który ma kosztować mniej niż 20 000 euro i stać się najbardziej przystępnym cenowo autem elektrycznym w Europie. Przynajmniej na tę chwilę.

BYD Dolphin Surf ma wiele imion. W Europie będziemy surfować na delfinach

Nowy Dolphin Surf stylistycznie bazuje na chińskim modelu Seagull. Wyróżnią go przeprojektowane zderzaki. Wersja europejska może być dłuższa niż wariant sprzedawany w Chinach. W miejsce 3780 mm długości, które znamy z rodzimego rynku, na Starym Kontynencie pojawić się może wariant o długości 3900 mm. Bagażnik zmieści 308 litrów, a po złożeniu siedzeń tylnej kanapy przestrzeń wzrośnie do 1037 litrów.

Punktem wyjścia jest "Platforma 3.0". W grę wchodzi też lokalna produkcja w Europie

Samochód powstaje na tej samej platformie e-Platform 3.0, którą BYD wykorzystuje w modelach Dolphin, Atto 2 i Atto 3. To nie tylko ułatwia projektowanie, ale także przygotowuje grunt pod europejską produkcję. Choć pierwsze egzemplarze trafią z Chin, produkcja lokalna ruszy najwcześniej w 2026 roku.

BYD Dolphin Surf 2025 cena

BYD Dolphin Surf - do wyboru dostaniemy trzy wersje. Będzie między nimi sporo różnic

Nowy Dolphin Surf będzie dostępny w trzech wersjach: Active, Boost i Comfort. Każda z nich różni się akumulatorem, zasięgiem i osiągami:

Wersja Pojemność baterii Zasięg WLTP Moc ładowania DC Czas 30–80% 0–100 km/h
Active 30 kWh 220 km 65 kW 25 minut 11,1 s
Boost 43,2 kWh 322 km 85 kW 22 minuty 12,1 s
Comfort 43,2 kWh 310 km 85 kW 22 minuty 9,1 s

W każdej wersji prędkość maksymalna wynosi 150 km/h. BYD nie ujawnia jeszcze dokładnej mocy silników, ale można założyć, że będą one mocniejsze niż 55 kW (75 KM), które oferuje chiński Seagull.

Ma być "na bogato".

Jak przystało na markę BYD, nawet podstawowy wariant otrzyma szeroki pakiet wyposażenia. Na pokładzie znajdziemy m.in. system bezkluczykowy, centralny ekran dotykowy, zaawansowane sterowanie głosowe oraz liczne systemy wsparcia kierowcy. Wersja Comfort zostanie dodatkowo wzbogacona o kamerę 360 stopni i wyświetlacz head-up.

Dolphin Surf odegra ważną rolę w strategii BYD na rynku europejskim. Tajemnicą pozostają tutaj jedynie ceny, aczkolwiek te poznamy 21 maja, podczas oficjalnej prezentacji tego auta.