BYD Seal 5 DM-i debiutuje w Polsce. Na celowniku ma Skodę Octavię
Na polski rynek wjeżdża BYD Seal 5 DM-i. Można śmiało powiedzieć, że Skoda Octavia zyskuje ciekawego konkurenta - choć dostępnego tylko jako klasyczny sedan. Co oferuje ten samochód?
Pierwsze auta dojechały już do Polski i wyjechały na ulice, ale nie znamy jeszcze ich cen. Pewne jest jednak to, że strategia BYD staje się rzeczywistością. Chiński koncern stawia na hybrydy plug-in, które mają cechować się wysoką wydajnością i oszczędnością. BYD Seal 5 DM-i połączy atrakcyjną cenę, dobre osiągi i przede wszystkim ogromny zasięg.
Oficjalnie mówi się, że na jednym tankowaniu będzie można przejechać ponad 1000 kilometrów. Ma w tym pomóc połączenie silnika spalinowego i jednostki elektrycznej. Co wiemy o tym aucie?
BYD Seal 5 DM-i nie stawia na moc. Najważniejsza będzie tutaj praktyczność i cena
Nowy model chińskiej marki to poprawiona wersja najpopularniejszego jej produktu w Chinach. Seal 5 jest kompaktowym sedanem, choć wymiarami zbliża się do klasy średniej. Z długością wynoszącą 4780 mm faktycznie wchodzi na podwórko tego segmentu, niemniej szerokość wynosząca 1837 mm i rozstaw osi na poziomie 2718 mm utrzymuje ten model bliżej kompaktów.
Stylistyka nadwozia i wnętrza mocno nawiązuje tutaj do elektrycznego Seala, niemniej widać, że jest uproszczona. Inne proporcje także wpływają na odbiór tego modelu. Nie jest to jednak tutaj najważniejsze - BYD chce postawić na dobry stosunek wyposażenia i zużycia paliwa do ceny.
Wnętrze nowego modelu w zasadzie wykorzystuje wszystkie elementy z innych modeli - od zegarów, przez obrotowy ekran, aż po przełączniki na konsoli środkowej. Kluczowy jest też tutaj bagażnik. BYD Seal 5 DM-i oferuje 507 litrów przestrzeni bagażowej.
Pod maską kryje się wolnossąca jednostka benzynowa, którą połączono z baterią
W chińskim wariancie dostępne są dwie baterie - 7,68 kWh i 15,9 kWh. Wszystko wskazuje na to, że w Polsce pierwsze skrzypce zagra pierwsza wersja. Dzięki niskiej masie (1480 kg) ma zapewniać dobre osiągi i skromne zużycie paliwa (około 3,9 litra na setkę).
Ceny i szczegółową specyfikację powinniśmy poznać w ciągu najbliższych dni. Bez wątpienia BYD chce tutaj wejść na podwórko tańszych sedanów, które mogą wzbudzić zainteresowanie pewnego grona klientów. Mam podejrzenie, że na celowniku będzie tutaj przede wszystkim Corolla Sedan, która wciąż sprzedaje się doskonale.


