BYD Seal 5 DM-i oficjalnie debiutuje w Polsce. Ceny zagrożą Octavii

Skoda Octavia ma mocnego konkurenta. Na polski rynek wjeżdża BYD Seal 5 DM-i. Ma świetną cenę i oszczędny napęd.

Ten samochód jest swego rodzaju niespodzianką. Chiński koncern nie zapowiadał debiutu kompaktowego sedana w Europie. Jego premiera wpisuje się w zmodyfikowaną strategię, która zakłada większy nacisk na hybrydy plug-in. A to jest coś, co stanowi duży atut tego samochodu. BYD Seal 5 DM-i ma ogromny zasięg, duży bagażnik i atrakcyjną cenę.

BYD Seal 5 DM-i 2025. 1050 km zasięgu za 129 900 złotych

Zacznijmy od kluczowych informacji, czyli od wymiarów. Nowy Seal 5 DM-i to kompaktowy sedan, choć swoją długością ociera się o klasę średnią. Rozstaw osi to 2718 mm, a całkowita długość sięga 4,78 metra.

To wszystko opakowano prostym, ale przyjemnym dla oka nadwoziem. Nie szukajcie tutaj fajerwerków, ani tym bardziej ciekawych detali. To bardzo prosty wizualnie sedan, który nie wyróżnia się z tłumu. Taka cecha może być jednak zaletą dla wielu osób.

Wnętrze jest bardzo podobne do pozostałych modeli marki. Design nawiązuje do elektrycznego Seala i wiele elementów jest dzielonych między tymi autami. Mowa tu chociażby o ekranie o przekątnej 12,8 cala, oczywiście obrotowym.

BYD Seal 5 DM-i 2025

Dużą zaletą tego auta będzie też bagażnik. BYD Seal 5 DM-i oferuje 508 litrów przestrzeni ładunkowej. To sedan, więc załadunek będzie nieco utrudniony, niemniej litraż cieszy.

Co kryje się tutaj pod maską?

W polskiej ofercie BYD pojawi się tylko jedna wersja. Łączy ona silnik 1.5 (wolnossący) i baterię o pojemności 18,3 kWh. Seal 5 to hybryda plug-in o wysokiej wydajności. Łączna moc to 212 KM, co przekłada się na przyspieszenie do setki w 7,5 sekundy. Prędkość maksymalna to 180 km/h, ograniczona elektronicznie.

BYD Seal 5 DM-i oferuje 1050 kilometrów łącznego zasięgu - na prądzie i na silniku spalinowym. System hybrydowy dynamicznie zarządza dystrybucją mocy, tak aby zapewnić możliwie najniższe zużycie paliwa.

Ładowanie odbywa się tutaj wyłącznie przez złącze Type 2 (AC) z mocą do 6,6 kW. Nie jest to więc rekordzista, niemniej taka liczba w zupełności wystarcza przy codziennej jeździe.

Ceny i wyposażenie to duży plus tego samochodu

BYD Seal 5 DM-i w wersji Comfort kosztuje 129 900 złotych. W standardzie dostajemy bogate wyposażenie, z klimatyzacją automatyczną, systemami ADAS, światłami LED, multimediami z dużym ekranem i z szeregiem innych dodatków z zakresu komfortu. W standardzie jest też szklany dach, elektryka fotela kierowcy i kamera cofania.

Półkę wyżej mamy wariant Design, który uzupełnia to bezprzewodową ładowarką dla smartfonów (15W), elektryczną regulacją fotela pasażera, kamerami 360 i między innymi lepszym nagłośnieniem. Taki samochód wyceniono na 139 900 złotych.