Cadillac Project GTP Hypercar przywraca wiarę w tę markę. Amerykanie wiedzą co robią
General Motors inwestuje w motorsport - i to ogromne pieniądze. Cadillac Project GTP Hypercar to nowa wyścigowa maszyna, która ma podbić wyścigi serii IMSA i WEC.
Nowa kategoria LMDh okazuje się być magnesem na producentów. Dzięki wspólnym regulacjom, stworzonym przez ACO i FIA, auta te mogą ścigać się zarówno w serii IMSA, jak i WEC, włącznie z 24-godzinnym wyścigiem w Le Mans. Cadillac Project GTP to kolejne auto, które dołącza do rodziny nowych hybrydowych prototypów.
Cadillac Project GTP wciąż jest owiany tajemnicą, ale bez wątpienia będzie to ciekawa maszyna
Regulacje kategorii LMDh (Le Mans Daytona Hybrid) są dość proste. Nadwozie przygotowuje jeden z czterech dostawców (Ligier, ORECA, Dallara lub Multimatic). Napęd hybrydowy jest z kolei przygotowywany przez firmę Bosch i Williams Advanced Engineering. Po stronie marki jest więc opracowanie spalinowej jednostki napędowej, oraz zgranie wszystkich zastosowanych rozwiązań.
Amerykanie po ponad 20 latach wracają z marką Cadillac na międzynarodową scenę wyścigową. Project GTP to przełomowa konstrukcja, którą opracowała Dallara.
Tutaj, tak jak i w przypadku BMW M Hybrid V8, postawiono na szereg elementów wizualnie nawiązujących do produkcyjnych modeli. Cadillaca wyrżniają między innymi przednie światła, jak i kształt samego frontu.
Wszystko oczywiście zoptymalizowano pod kątem aerodynamiki, tak aby auto mogło uzyskiwać jak najlepsze wyniki na torze.
Cadillac Project GTP zyskał całkowicie nową jednostkę napędową
Koncern General Motors postanowił opracować od podstaw silnik, który będzie wykorzystywany w tym aucie. To 5,5-litrowe V8 o bliżej nieokreślonej mocy. Wiadomo, że łączna moc systemowa to 680 KM, a waga wynosi 1030 kilogramów - zgodnie z regulacjami LMDh.
Wiele detali robi tutaj wrażenie - projekt nadkoli i tylnej części naprawdę przyciąga wzrok. Co ciekawe Dallara nie łączy zespołów projektującej auta dla jej klientów. Każdy z nich powstaje za zamkniętymi drzwiami, a pracownicy nie dzielą się doświadczeniem.
Ma to sprawić, że każde z tych aut oferować będzie unikalne możliwości, co zaoferuje nam efektowną rywalizację na torach w Europie i w USA.
Cadillac Project GTP Hypercar na tory wyjedzie w przyszłym roku. Zobaczymy go także podczas następnego wyścigu w Le Mans. Czas więc szykować się na zaciętą rywalizację - wszak w LMDh jedzie także BMW, Acura, Porsche, Lamborghini, Alpine i Audi.