Camry oraz Highlander - Amerykańskie Toyoty zadebiutują w Europie
Toyota szykuje sporą reorganizację swojej gamy modelowej - ofertę uzupełnią dwa modele zapożyczone z rynku amerykańskiego.
O powrocie Camry do Europy już pisaliśmy - informacja ta została potwierdzona między innymi przez Macieja Pertyńskiego, jurora WCOTY. Nieoficjalnymi kanałami udało nam się uzyskać więcej informacji na ten temat. Japończycy postawią na wersję hybrydową - w ich opinii to ona będzie najchętniej wybierana przez klientów. Pojawiły się też pierwsze przymiarki do cen tego modelu. Europejska Toyota Camry będzie kosztowała najprawdopodobniej około 150 000 zł, czyli o 15-20 tysięcy złotych mniej niż Lexus IS. Propozycja Toyoty będzie przy tym znacznie przestronniejszym autem. Czyżby zapowiadała się mała batalia wewnątrz koncernu? To pokaże czas.
Wraz z debiutem Camry z rynku zniknie Avensis - Toyota nie planuje następcy dla tego modelu. Jego miejsce ma zająć właśnie większe Camry oraz nowy Auris, który to w wersji kombi wyróżniać się będzie znacznie większym rozstawem osi. Według wstępnych informacji pozyskanych od osób bezpośrednio powiązanych z Toyotą może on być porównywalny z tym, którym charakteryzuje się aktualny Avensis. Auris hatchback zachowa z kolei swoje kompaktowe wymiary.
Toyota Auris | fot. SB-Medien for Autoevolution
Mała rewolucja zajdzie też pod maską nowych modeli Toyoty. Przede wszystkim niebawem z oferty znikną diesle. Włochy są pierwszym rynkiem, z którego wycofywane są właśnie jednostki wysokoprężne. Docelowo jednak produkcja diesli ma zostać całkowicie zakończona - nastąpi to być może jeszcze w tym roku. Miejsce tych silników zajmą nowe hybrydy - pojawią się tutaj także mocniejsze wersje, generujące 180-190 koni mechanicznych (aktualnie najmocniejsza hybryda w Toyocie RAV4 generuje 192 KM - ten silnik najprawdopodobniej trafi też do innych modeli).
Kolejną ciekawostką jest Toyota Highlander. Jest to jeden z największych SUV-ów produkowanych przez tego producenta. Japończycy zachęceni sukcesem Forda Edge chcą wprowadzić ten model na rynek europejski - nastąpi to jednak nie wcześniej niż w 2019 lub 2020 roku.
Highlander po części zastąpi RAV4. “Ravka” z kolei ma zyskać nieco bardziej “lifestylowy” charakter - skorzysta ona z wielu elementów stylistycznych zaprezentowanych w studyjnym modelu FT-AC. Toyota w ten sposób chce zbudować nowy wizerunek marki, tworząc gamę dla starszych jak i młodszych klientów.