Chery idzie na całego. Omoda, Jaecoo i Exlantix wjadą do Europy. A w planach jest też fabryka
Chińczycy wrzucają kolejny bieg - i staje się to naprawdę przerażające. Omoda nie będzie jedyną marką, którą Chery wprowadzi do Europy. Obok potwierdzonego już Jaecoo pojawi się też nowy Exlantix.
Chery oficjalnie chciało wejść do Europy w 2017 roku, ale wówczas wstrzymało swoje plany. Teraz ten chiński koncern dołącza do wyścigu marek z Państwa Środka i zamierza użyć "jokera". Na rynek rzuci nie jeden, a trzy "brandy", które ruszą w zasadzie w tym samym momencie.
Wydawać by się mogło, że jest to dość szalona koncepcja. Niemniej Chińczycy patrzą na to inaczej. W ich opinii każda marka ma zupełnie inne pozycjonowanie - a to sprawi, że nie będą się wzajemnie kanibalizować.
Chery na pierwszym miejscu stawia Omodę. Ta pojawi się w Polsce już w tym roku
Lada chwila powinniśmy poznać ceny i specyfikację tych samochodów w naszym kraju, a także listę dealerów. Na przykład we Włoszech Omoda pojawia się już u dealerów we Włoszech i budzi duże zainteresowanie. Jej cena nie jest jednak jeszcze znana.
W Polsce Omoda 5 będzie oferowana z silnikiem spalinowym (1.6 Turbo), a także z napędem elektrycznym. Tym samym oferta będzie tutaj wąska, ale dopasowana do klientów o różnych potrzebach.
Omodę uzupełni Jaecoo, czyli producent SUV-ów. Jaecoo 7 to odpowiednik takich samochodów jak Kia Sportage, Ford Kuga, czy Volkswagen Tiguan. Pod maską znajdzie się silnik 1.6 Turbo, generujący 197 KM. To dokładnie ta sama jednostka, którą Chery instaluje w Omodzie 5.
Najwyżej w hierarchii znajdzie się marka Exeed Exlantix
W tym przypadku Chery skupi się wyłącznie na elektrycznych modelach ES i ET, które niebawem oficjalnie trafią do sprzedaży w innych krajach, w tym w Chinach. Exlantix postrzegany jest jako konkurent marek hitech, takich jak chociażby Tesla.
Dyrektor wykonawczy Chery w Europie, Jochen Tueting, podkreśla, że do 2026 wszystkie trzy firmy znajdą swoje miejsce na rynku. Jeśli sprzedaż będzie obiecująca, to ta chińska marka dorzuci kolejną cegiełkę i zbuduje fabrykę na Starym Kontynencie. Jednocześnie Chery cały czas zarzeka się, że z Omodą 5 nie przekroczy ceny na poziomie 40 000 euro. Zobaczymy więc jak pozycjonowany będzie ten samochód - zwłaszcza na tle chińskich konkurentów, w postaci MG i BAIC. Exlantix musi z kolei mierzyć się z rosnącym w siłę BYD.