Chery ma LEPAS. Dołączy do Omody i Jaecoo, to kolejna marka celująca w Europę

Chery wypuściło na europejski Omodę i Jaecoo, a teraz dokłada do tego markę-matkę. To jednak nie koniec, gdyż w drodze jest nowe dziecko tego koncernu - LEPAS. Nazwa brzmi co najmniej dziwnie. Co się pod nią kryje?

Dokładnie dziesięć dni temu Chery po cichu zaprezentowało pierwszy model nowej marki LEPAS. SUV L8 oficjalnie zjechał z linii produkcyjnej. Premiera miała miejsce w obecności kierownictwa firmy, partnerów globalnych oraz mediów. Później ten model pojawił się na targach w Szanghaju, ale to był w zasadzie jego jedyny większy debiut. Wciąż nie ma kompletu zdjęć prasowych, ani tym bardziej szczegółowych informacji.

Wiadomo za to, że LEPAS to nie jest kolejny wynalazek dla Chin. Chery celuje tym modelem w globalne rynki, w tym w Europę.

LEPAS L8. Co to za samochód i po co powstał?

LEPAS to strategiczna odpowiedź Chery na rosnące oczekiwania rynku premium. Marka łączy wieloletnie doświadczenie firmy z nowym podejściem do estetyki i technologii. Nazwa LEPAS powstała z połączenia słów „LEAP” i „PASSION”. Symbolizuje dynamikę, energię oraz balans między elegancją a sportowym charakterem. Nie jest zbyt dźwięczna, niemniej łatwo ją zapamiętacie.

L8 wyróżnia się prostą sylwetką i nowoczesnym wnętrzem. Przede wszystkim ma oferować dużo przestrzeni, zaawansowane systemy bezpieczeństwa oraz wysoki komfort podróżowania.

Chery zapowiada, że oferta LEPAS obejmie wszystkie główne segmenty rynku. Firma planuje budować portfolio produktów odpowiadających na różne potrzeby, od rodzinnych SUV-ów po luksusowe modele.

Marka LEPAS korzysta z zasobów ośmiu globalnych centrów badawczo-rozwojowych Chery. Wspiera ją także filozofia „estetyki lamparta”, która kształtuje język stylistyczny pojazdów. Czy jest unikalny? Tu raczej oka nie ma na czym zawiesić, ale taka jest już cecha wielu nowych chińskich produktów.

Oficjalna premiera rynkowa LEPAS L8 nastąpi podczas konferencji Chery 2025. Wydarzenie zaplanowano na koniec kwietnia. Konferencja zaprezentuje nowe podejście firmy do połączenia technologii, estetyki i nowoczesnego stylu życia.

Chery rozwija markę LEPAS jako globalną odpowiedź na zmieniające się trendy w branży motoryzacyjnej. Firma podkreśla, że LEPAS ma stać się pierwszym wyborem w segmencie eleganckiej mobilności. W Europie ta marka pojawi się w 2026 roku, przynajmniej według oficjalnych zapowiedzi.

Chery LEPAS L8 2025

Chery Automobile powstało w 1997 roku w Wuhu, w prowincji Anhui

Koncern zaczynał jako projekt wspierany przez lokalne władze, mający na celu pobudzenie regionalnego rozwoju gospodarczego. Pierwszym produktem była licencyjna wersja modelu SEAT Toledo, sprzedawana pod własną marką.

Na początku XXI wieku Chery rozpoczęło intensywną ekspansję zagraniczną. W 2001 roku stało się największym chińskim eksporterem samochodów osobowych. Sukcesy na rynkach rozwijających się, takich jak Ameryka Południowa, Bliski Wschód i Rosja, wzmocniły pozycję marki.

W kolejnych latach firma inwestowała w badania i rozwój. Otworzyła centra B+R w Europie, Ameryce Północnej oraz Azji. Współpraca z globalnymi partnerami oraz rozwój własnych technologii pozwoliły Chery zwiększyć konkurencyjność. Dziś Chery to jeden z największych chińskich producentów samochodów. Koncern sprzedaje auta w ponad 80 krajach.