Chevrolet Corvette ZR1X wchodzi na terytorium hiperaut. Ma 1250 KM!

Chce zjeść supersamochody i hipersamochody, kosztując ułamek ceny tych ostatnich. Chevrolet Corvette ZR1X 2025 ma 1250 KM i łączy abstrakcyjne osiągi z rewelacyjnym prowadzeniem.

  • Chevrolet Corvette ZR1X debiutuje na rynku
  • To najmocniejsze w historii wcielenie tego auta
  • Amerykanie "ożenili" ze sobą model ZR1 z układem hybrydowym

Takiego samochodu nikt się nie spodziewał. Od dawna mówiło się, że nadchodzi flagowe wcielenie tego auta, niemniej Amerykanie przesunęli poprzeczkę bardzo wysoko. Miała być Zora, jest Chevrolet Corvette ZR1X. Pod tą nazwą kryje się dziecko modelu ZR1 i E-Ray.

To w zasadzie najlepsze określenie, gdyż te dwa auta połączone w jedno, do tego doprawione poprawionymi właściwościami jezdnymi, stały się punktem wyjścia dla nowej maszyny z Kentucky.

Chevrolet Corvette ZR1X 2025 ma 1250 KM i napęd AWD. Na celowniku jest coś więcej, niż tylko supersamochody

Amerykańska marka nie ukrywa, że ma ogromne ambicje. Już standardowa Corvette ZR1 ma abstrakcyjnie dobre właściwości jezdne, a silnik 5.5 V8 z płaskim wałem korbowym zapewnia niesamowitą ścieżkę dźwiękową.

Tutaj to wszystko możemy podnieść do potęgi. Przede wszystkim kluczowy jest właśnie system hybrydowy, który podkręcono względem Corvette E-Ray. Wersja ZR1X ma większy akumulator (1,3 kWh użyteczne) i wyższą moc jednostki elektrycznej. Udało się to zrobić podnosząc napięcie w silniku i stosując akumulator o wyższej gęstości energetycznej.

Chevrolet Corvette ZR1X 2025 tył

Silnik spalinowy, V8 z podwójnym doładowaniem sama z siebie oferuje 1064 KM. Resztę dokłada właśnie elektryk, który napędza przednią oś. To poprawia trakcję i sprawia, że ten samochód prowadzi się znacznie pewniej. Chodziło też o odciążenie tylnych opon.

Kluczowym elementem w tym miksie jest specjalny procesor, który na bieżąco analizuje styl jazdy i przyczepność auta, aby zapewnić najlepszy sposób przekazywania mocy. Jednostka elektryczna niemal zawsze ma zapas energii, więc przednia oś nie "odłącza się" tutaj w czasie jazdy. Do tego dostępne są tryby "Qualifying" (najlepszy czas kółka), "Endurance" (wydajność na długim dystansie) i Push-To-Pass do wyprzedzania.

Chevrolet Corvette ZR1X 2025 ma też bardzo ciekawe hamulce

Opracowała je firma Alcon i korzystają z 10-tłoczkowych zacisków z przodu i z 6-tłoczkowych z tyłu. Co ciekawe tarcze mają aż 16,5 cala - są więc naprawdę ogromne.

Chevrolet Corvette ZR1X 2025 tył

Do tego Chevrolet oferuje tutaj dwa wcielenia tego auta. Standardowe stawia na nieco delikatniejszy charakter i drogowy użytek. Wówczas felgi obute są w opony Michelin Pilot Sport 4S. Za dopłatą dostajemy pakiet ZTK Package, który dodaje ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2 i sztywniejsze zawieszenie. Osobną opcją jest pakiet aerodynamiczny, który wyraźnie zwiększa siłę docisku - aż do 545 kilogramów.